جامعه

تاکید چمران بر لزوم انتشار فیش های حقوقی در سامانه شفافیت


رئیس شورای شهر تهران بر لزوم انتشار فیش های حقوقی در سامانه شفافیت تاکید کرد و گفت: با این اقدام همه چیز شفاف می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،  علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور  در جلسه امروز شورا به فیش‌های حقوقی منتشر شده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ممکن است ماهیت مسئله قابلیت بررسی داشته باشد اما عدم انجام تکالیف بالادستی و شفافیت منجر به افشاگری‌ها شده است.

وی با بیان اینکه 3 آبان سال گذشته تذکری به شهرداری تهران دادم که شهرداری تهران موظف است خود را به سامانه پاکنا که مرتبط با اطلاعات منابع انسانی و حقوق و دستمزد است متصل کند، گفت: ۲۵ روز بعد شهرداری در نامه‌ای پاسخ داد که مشمول اجرای این قانون نمی‌شود که ما هم از مجلس استعلام کردیم و آنها به صراحت اعلام کردند که شهرداری تهران مشمول این قانون می‌شود و باید به این سامانه متصل شود.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته تمام مستندات و استعلامات را برای شهردار ارسال کردیم اما تا کنون پاسخی ندادند. در حالیکه مجددا در قانون بودجه ۱۴۰۲ به صراحت اعلام شده که شهرداری‌ها مشمول قانون اعلام آمار نیروی انسانی و حقوق و دستمزد آن است.

به  اعتقاد قائمی، اگر شهرداری تهران به تکالیف خود عمل کند و در سامانه پاکنا ثبت اطلاعات کند دیگر این مشکلات به وجود نخواهد آمد.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران گفت: از شهرداری تهران می‌خواهم تا به صورت شفاف درباره این فیش‌ها توضیح دهد. معوقات جزء حقوق نیست و چرا باید در فیش حقوقی بیاید و همین می‌شود که هر کسی رقم فیش را ببیند با این شرایط خونش به جوش می‌آید و مسئله اینجاست که این ارقام از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری تهران به سامانه پاکنا متصل شود دیگر شاهد این دست از مشکلات نخواهیم بود.

چمران اضافه کرد: هر چند که من دیدم که مدیر پسماند و روابط عمومی شهرداری در این خصوص توضیحاتی ارائه کردند؛ اما دقت داشته باشید که اثر نامطلوب خبر اولیه بیشتر است و باید در این خصوص توضیح دهند تا هر روز یک فیش حقوقی منتشر نشود.

به اعتقاد چمران، اگر لیست حقوق‌ها در سامانه شفافیت منتشر شود دیگر این مسائل پیش نمی‌آید چرا که همه چیز شفاف است، از شهرداری می‌خواهیم در خصوص فیش‌های حقوقی مثل مسافرت‌های خارجی که قرار بود گزارش دهد، به شورا توضیح دهد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا