جامعه

تبیین موضوعات ظهور حضرت حجت اولویت اصلی موکب زینبیه است


شهردار منطقه هشت با بیان اینکه کمیته بین الملل موکب زینبیه با بیش از ١٠ مترجم به ٦ زبان زنده دنیا به زائران بین المللی حاضر در پیاده روی اربعین خدمات فرهنگی ارایه می کنند، گفت: تبیین موضوعات ظهور در قالب بسته های فرهنگی از مهمترین این خدمات است.

به گزارش خبرگزاری فارس،  فاطمه تنهایی شهردار منطقه 8 با حضور  در برنامه تلویزیونی کربلای معلی گفت: به دلیل خاستگاه متفاوت و کارکردهای پیش بینی شده متنوع موکب زینبیه این موکب خدماتی را ارائه می دهد که در برخی موارد ماهیت متفاوتی با دیگر موکب ها دارد.

تنهایی از فعالیت کمیته بین الملل در موکب زینبیه خبر داد و گفت: این کمیته با هدف خدمت رسانی به زائران بین المللی شکل گرفته و مترجمان این کمیته با حضور در عمودهای ٨٣٠ تا ٨٣٧ که محل اسکان زایران خارجی است به این زائران خدمات فرهنگی ارائه دادند.

 به گفته تنهایی مترجمان این کمیته به زائران پاکستانی به زبان اردو عربی سایر زائران به زبان های اسپانیانی، عربی،  فرانسوی، ترکی، انگلیسی نیز خدمات ارائه می کنند. 

وی افزود: در این عمود برای زائران بین المللی بسته های فرهنگی ویژه تدارک دیده شده است که این بسته ها با هدف ارتباط گیری بیشتر و تبیین مفاهیم فرهنگ اربعین و ظهور حضرت حجت برای زائران طراحی شده است. 

شهردار منطقه هشت با بیان اینکه یکی از موضوعات اصلی ما ترویج فرهنگ اربعین حسینی است، تصریح کرد: برای بسط این فرهنگ باید نگاه امتی داشت. باید بدانیم که همه ما پیگیر یک مکتب هستیم و آن مکتب نیز جمع شدن زیر چتر آقا امام حسین(ع) در روز اربعین است. 

تنهایی با بیان اینکه اربعین زمینه ظهور آقا امام زمان است، افزود: بنابر همین دلایل باید برای برگزاری آیین اربعین گام هایمان را محکم تر برداریم.

وی به تداوم فعالیت موکب زینبیه در کربلای معلی تا شب اربعین خبر داد و گفت: در این موکب علاوه بر خدمات مشترک سایر موکب ها، ارائه خدمت به مادران دارای کودک نیز در نظر گرفته شده است تا مادران در ساعاتی از روز با آرامش خاطر استراحت کنند و کودکان نیز در محیطی امن از خدمات فرهنگی بهره‌مند شوند.

شهردار منطقه با اشاره به استقبال بانوان از این موکب در بوستان متنزه الحسین(ع) کربلا، تصریح کرد: به لطف خدا و برکت و عنایت سیدالشهدا(ع) در اولین سال برپایی موکب بانوان درخواست زائرین اربعین حسینی برپایی این موکب در شهر نجف اشرف بود که ان شاءالله این روزی و خدمت در سال‌های آتی فراهم شود.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا