جامعه

تحویل بیش از ۵۰۰ کلاس درس در سواحل مکران تا پایان سال

خان‌محمدی خبر داد؛

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت:در سال جاری تاکنون ۳۲۶ کلاس درس در حوزه سواحل مکران تحویل آموزش و پرورش شده است و حداقل ۱۲۰ کلاس درس دیگر تا پایان سال به این عدد افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا خان‌محمدی در آئین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه برکت و در جمع دانش آموزان مدرسه ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر، افتتاح این مدرسه در این روز مبارک را به فال نیک گرفت و خطاب به دانش آموزان مدرسه، گفت: یکی از کارهایی که در این روز بسیار سفارش شده است بوسیدن دست پدر است و شما دانش آموزان خوب در این روز عزیز این عمل را به یادگار از این مراسم به خانه‌های خود و نزد پدران زحمتکش خود ببرید.

وی در ادامه: در توصیه به دانش آموزان گفت: اگر می‌خواهید منطقه شما آینده خوبی داشته باشد و با توجه به فرصت‌هایی که در شهرستان چابهار وجود دارد، منطقه شما پیشرفت خوبی داشته باشد باید الان تلاش کنید، خوب درس بخوانید و به سخنان معلمان خوب خود گوش فرا دهید، بدانید اگر پرتلاش باشید آینده خود را می‌توانید خوب بسازید.

خان محمدی عنوان کرد: توصیه دوم من به شما عزیزان این است این فضایی که با این شرایط و تجهیزات مناسب با تلاش همکارانمان در نوسازی مدارس استان و خیرین عزیز برای استفاده شما آماده شده است، در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید و با همکاری و همدلی در حفظ و نگهداری و پویایی مدرسه خود تلاش بکنید.

در ادامه این مراسم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن عرض تبریک ولادت با سعادت امام علی علیه السلام، عنوان کرد: پروژه‌ای که شاهد افتتاح آن هستیم مدرسه ۶ کلاسه برکت عثمان آباد چابهار است که با زیربنای حدود ۹۰۰ متر مربع با مشارکت بنیاد برکت احداث و در اختیار دانش‌آموزان خوب منطقه قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص ایجاد عدالت آموزشی در استان یادآور شد: با بررسی‌های صورت گرفته تلاش کردیم شهرستان‌های با سرانه فضای آموزشی کمتر را در اولویت توزیع اعتبار و تخصیص قرار دادیم و حوزه سواحل مکران از مناطقی بود که نیازمند توجه ویژه‌تری بود و می‌شود گفت تقریباً ۳۰ درصد اعتبار استان را به این منطقه اختصاص دادیم.

لک زایی بیان داشت: این امر باعث شد کلاس تحویلی در این حوزه در هر سال به بالای ۴۰۰ کلاس درس برسد و در سال جاری تاکنون ۳۲۶ کلاس درس در حوزه سواحل مکران تحویل آموزش و پرورش شده است و حداقل ۱۲۰ کلاس درس دیگر تا پایان سال به این عدد افزوده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدرسه سه کلاسه روستای فتحعلی کلات بخش پلان با زیربنای ۱۵۰ متر مربع و با مشارکت مؤسسه خیریه دست یاری به دشتیاری و مدرسه ۶ کلاسه برکت روستای عثمان آباد شهرستان چابهار با زیربنای ۹۰۰ متر مربع با مشارکت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری شده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا