جامعه

تغییرات ارزشمند از برگزاری اقدامات و جلسات انجام شده، احصا شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه:

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت:خروجی جلسات مهم‌تر از تعداد برگزاری آن‌ها است. باید تغییرات ارزشمند از برگزاری جلسات و اقدامات انجام شده، احصا و گزارش شود.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه فصلی معاونان مدیرکل، رؤسای ادارات و مدیران امور زیر مجموعه ادارات کل تابعه با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، مدیرکل برنامه ریزی و کادرسازی، مشاور و رئیس حوزه معاونت در محل سالن جلسات ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره ۳ قوه قضائیه) برگزار شد.

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در این جلسه عنوان کرد: هدف از برپایی این جلسه، ارتقا کیفیت عملکرد کارکنان است. فعالیت معاونت منابع انسانی بر عهده رؤسای ادارات کل تابعه است و ارتقا عملکرد رؤسای این ادارات قطعاً سبب تحرک فعالیت‌های این معاونت و یا هر سازمانی خواهد شد.

وی افزود: فعالیت مدیریت‌های میانی تشکیلات، رمز موفقیت آن سازمان است و اگرنه واسطه تمام کارکنان با مدیرت عالی این سیستم در اجرا مأموریت‌ها موفقیت نخواهد داشت و از این رو برنامه ارتقا کیفیت عملکرد در برنامه‌های اجرایی گنجانده شده است.

الفت گفت: به واسطه مطالبه گری مدیریت عالی قوه قضائیه از زیر مجموعه و ارزیابی‌های مرتب در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه تحرکی در همه معاونت و سازمان‌های قوه قضائیه ایجاد شده و تلاش دارند تا وظایف به نحو احسن انجام شود تا جایی که بخش‌ها وارد رقابت سازنده شدند تا بیشترین رضایتمندی را از مدیریت عالی قوه قضائیه کسب کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در این راستا و در این جلسه، بر ضرورت پیگیری مؤثر ارتقا در عملکرد کارکنان و جلوگیری از هرگونه اتلاف وقت صحه گذاشت و بیان کرد: وقتی صحبت از ارتقا در عملکرد کارکنان می‌شود بایستی برنامه ریزی‌ها در برگزاری و خط و مشی دستور جلسات و پیگیری مصوبات آن به نحوی باشد که محصول و برون داد مطلوبی حاصل شود تا خروجی جلسات، تصمیمات مؤثر بر ارتقا عملکرد و پیگیری اجرای آن باشد. خروجی جلسات مهم‌تر از تعداد برگزاری آن‌ها است. بایستی تغییرات ارزشمند از برگزاری جلسات و اقدامات انجام شده، احصا و گزارش شود.

وی با بیان اینکه مطابق قانون انتصاب و ارتقا شغلی کارمندان باید با رعایت شرایط تحصیلی و تجربی لازم و پس از احراز شایستگی و عملکرد موفق در مشاغل قبلی آنان صورت گیرد، بر اهمیت شناسایی کارکنان توانمند و درج آن بانک اطلاعاتی کارکنان شایسته معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد.

الفت با اشاره به برخی از ملاک‌های مدیر تراز انقلاب از نگاه رهبر معظم انقلاب و اینکه از موانع تحقق آرزوهای بزرگ انقلاب، بی‌ارادگی است؛ یکی از موانع، تنبلی است؛ یکی از موانع، بی‌صبری است، گفت: حضرت آقا فرمودند که مدیر باید صبور باشد. صبر یعنی پایداری، یعنی ایستادگی، پاسخگو بودن و از پاسخگویی خسته نشدن و تندی نکردن است و پر تلاش و پر توان و پر تحرک بودن است. پای حرف حق تا آخر باید ایستاد. اگر درخصوص موضوعی اطلاعی ندارد منفعل نشود و بگوید وقت مطالعه که دارم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان اهمیت انتخاب ابزار با کیفیت برای ارتقا عملکرد کارکنان اذعان کرد: ابزار با کیفیت برای ارتقا عملکرد کارکنان را بایستی به مدیر کاردان و حرفه‌ای و متخصص داد. مدیری که با درک و فهم عمیق از جایگاه خود حرفی برای گفتن داشته باشد. فعالیت مدیران مجموعه باید به صورتی باشد که کارکنان زیر مجموعه مدیریت به حسن نیت، دلسوزی و تخصص آن فرد اعتقاد داشته باشند. ترویج فرهنگ قانون مداری و همچنین اشراف و تسلط به قوانین و تحت اوامر قانون بودن از دیگر الزامات است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا