جامعه

تنها نیمی از امور توانبخشی بهزیستی بودجه مشخص دارد

بیرجند- معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بر تقویت مشارکت‌های اجتماعی در فعالیت‌های بهزیستی تاکید کرد و گفت: از ۶۰ فعالیت توانبخشی تنها نیمی از آنها اعتبار مشخص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر کاظمی در آئین تکریم مدیرکل سابق بهزیستی و معرفی سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: مدیریت در پنج سال آن هم با جیب خالی بسیار سخت است که مدیرکل قبلی این استان به خوبی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه چرخش مدیریتی بعد از پنج سال لازم است و با انجام این کار امیدواریم روح جدیدی در بهزیستی خراسان جنوبی دمیده شود، اضافه کرد: بهزیستی تنها دستگاهی است که نوع کار آن با دیگر دستگاه‌های حمایتی مانند امداد از نظر بودجه دولتی متفاوت است و مشارکت‌های مردمی هم در شرایط فعلی کاهش یافته و میزان تخصیص بودجه هم مشخص نیست.

به گفته وی با وجود اینکه بهزیستی در همه استان‌ها املاک وقف عام دارد به دلیل دولتی بودن، قوانین دست و پای ما را بسته است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی بیش از ۱۵۰ فعالیت دارد، گفت: در حوزه توانبخشی ۶۰ فعالیت داریم که تنها نیمی از آنها اعتبار مشخص دارد.

وی با بیان اینکه بهزیستی از کمترین اعتبار رفاهی برای همکارانش برخوردار است، تصریح کرد: با وجود اینکه خانواده‌ها نمی‌توانند معلولان روانی و معتادان را تحمل کنند همکاران ما آنها را به خوبی پوشش می‌دهند.

کاظمی خطاب به سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای هر صندلی مدیریتی بیش از ۷۳ شهید داده شده است و شما با کار شبانه روزی باید تلاش کنید که جامعه هدف و همکارانمان به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید با حضور در شهرستان‌های استان از نزدیک مسائل موجود را بررسی کنید، گفت: باید به طور ویژه به بهزیستی توجه شود تا لااقل از نظر اقتصادی همکاران ما به امنیت بهتری برسند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: با توجه به جامعه هدف بهزیستی که هر یک دارای مشکلاتی می‌باشند فعالیت در بهزیستی کار بسیار ارزشمندی است.

محمدرضا طالبی اظهار کرد: پذیرش مسئولیت در جایی که هر یک از افراد جامعه هدف دچار مشکلاتی مانند معلولیت جسمی حرکتی یا گرفتار مشکلات معیشتی می‌باشند کاری بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه افرادی هم که در بهزیستی کار می‌کنند باید به خدمت به هم نوعان خود افتخار کنند، ادامه داد: خدمات مدیر کل سابق بهزیستی استان در حد منابع مالی و انسانی که در اختیار داشته است، قابل قبول است.

وی با بیان اینکه جا به جایی مدیران امری طبیعی است از زحمات عرب نژاد مدیرکل سابق بهزیستی استان تشکر کرد و گفت: فردی هم که برای این مسئولیت انتخاب شده از بدنه این اداره کل است که از پایین به بالا ارتقا پیدا کرده است و مسئولیت‌های مختلفی در بهزیستی داشته است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا