جامعه

تولید ۲۲۰ قلم داروی جدید در سال جاری/افزایش سرمایه شستا

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۲۲۰ داروی جدید در سال جاری تولید شده است گفت: ۴۰ قلم دارو برای اولین بار در کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رستمی، بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد شستا در ماه‌های اخیر پرداخت و افزود: شستا توانست رشد خوبی در حیطه تولید داشته باشد. جز یکی دو شرکت مابقی رشد داشتند و توانستیم پروژه‌های خوبی را آماده افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ پروژه آماده افتتاح است گفت: برخی از این پروژه‌ها چندسال است روی زمین مانده بودند.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه محصولات جدیدی را برای اولین بار در سال جاری در شستا عرضه کردیم، افزود: حدود ۲۲۰ داروی جدید در سال جاری تولید شده که ۴۰ مورد از آنها برای اولین بار در کشور تولید می‌شود و ۶۰ مورد برای اولین بار در شستا تولید شده اند.

رستمی از مدیریت بازار سیمان در کشور خبر داد و گفت: این اقدام باعث شد رشد قیمت در این حوزه را شاهد نباشیم.

وی افزود: تعدادی پروژه به دلایلی طی سال‌ها در شستا متوقف شده بود که آنها را احیا کردیم و امید است به زودی وارد چرخه تولید شوند.

مدیرعامل شستا گفت: برای خروج شرکت‌های زیان‌ده از وضعیت فعلی شأن در قالب طرح مولدسازی اقدام کرده ایم. از جمله برنامه‌های آینده ما خروج ۲۳ شرکت و ادغام ۱۹ شرکت در ۱۹ شرکت دیگر است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها قرار است شستا طی ۴ سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه گذاری داشته باشد، اطهار داشت: تا کنون فعالیت برای افزایش سرمایه حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان در قالب ۹۰ پروژه آغاز شده است.

به گفته رستمی، قصد داریم سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام دهیم.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا