جامعه

ثبت نام بیمه دانشجویی غیر حضوری انجام می شود

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی خدمات مربوط به ثبت‌نام بیمه دانشجویی به صورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری دانشجویان به شعب و یا کارگزاری‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شکوری، با اشاره به تفاهم نامه سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص گسترش بیمه دانشجویان افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار دانشجو در کشور بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند و بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد تا دانشجویان متقاضی بیشتری بتوانند با پرداخت حق بیمه از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار باشند.

وی اظهار داشت: سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه دانشجویی تعریف شده که دانشجویان متقاضی می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند و دولت نیز دو درصد از حق بیمه را بر عهده دارد. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است و برای افراد مجرد و فاقد تحت تکفل توصیه می‌شود. نرخ پرداخت حق بیمه ۱۶ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و نهایتاً کامل‌ترین نرخ پرداخت حق بیمه که ۲۰ درصد بوده و خدمات مربوط به بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را دربر می‌گیرد.

دانشجویان در حین تحصیل، باید درخواست بیمه دانشجویی را ارائه کنند و بلافاصله بعد از ثبت نام و آغاز بیمه پردازی، سوابق بیمه‌ای برای آنها ایجاد می‌شود و از خدمات این سازمان برخوردار می‌شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا