جامعه

ثبت ۴۹۳ مورد شکایت از مراکز اقامتی/ تعطیلی ۱۵۰ واحد متخلف


مدیر‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: از میزان شکایات ثبت شده ۴۹۳ مورد مربوط به اماکن اقامتی بوده است.

به‌گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیر‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: امسال علاوه ‌بر سامانه ملی سفر ۰۹۶۲۹، امکان ثبت شکایات در سامانه به شکل برخط وجود داشت و رسیدگی به آنها همزمان از طریق ناظران ستاد و استان‌ها انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه استانداری‌ها به رؤسای ستاد استانی دسترسی داشتند، افزود: سعی بر این بود که ظرف ۲۴ ساعت پاسخ‌گویی انجام شود، از مجموع ۹۵ هزار تماسی که با سامانه گرفته شد، حدود هزار و ۷۰۰ مورد شامل شکایت بود و تاکنون بیش از ۷۰ درصد شکایت‌ها پاسخ داده شده است.
مدیر‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: علاوه‌ بر نظارت سامانه‌ای، نظارت‌های حضوری و بازدید نیز پیگیری شد. در این مدت ۱۷ هزار بازدید از طریق ناظران استانی و ۱۶۳ مورد نظارت نامحسوس انجام شد.
وی ادامه داد: از میزان شکایات ثبت شده ۴۹۳ مورد مربوط به اماکن اقامتی، ۳۳۴ مورد دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۷۸ مورد اماکن گردشگری، ۱۰۱ مورد اماکن پذیرایی و ۵۰۰ مورد به سایر اماکن اختصاص داشت.
نقی‌زاده محجوب در پایان خاطرنشان کرد: همچنین هزار و ۵۱۵ مورد تذکر، ۲۹۷ مورد اخطار، ۱۵۰ مورد تعلیق و تعطیلی واحدها و بیش از ۷۰۰ مورد پیشنهاد تشویق داشتیم.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا