جامعه

جامعه پذیر کردن یعنی یک حرکت عقلانی و مدبرانه

وحیدی خبر داد

وزیر کشور گفت: جامعه پذیر کردن یعنی یک حرکت عقلانی، مدبرانه، متعالی رو به رو رشد که در پاره ای از حوادث و اغتشاشات در این بخش اندکی ضعف داشته ایم‌.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش سالروز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی گفت: مشارکت اجتماعی یک عنوان بسیار مهمی است و زیر بنای سایر انواع مشارکت‌ها است.

وی افزود: ما اگر بخواهیم مشارکت‌های دیگر را واقعی کنیم منشأ از همین مشارکت اجتماعی است. همانطور که رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی و سایت‌های مقاومتی خواستار شرکت آحاد ملت در فعالیت‌های اقتصادی هستند

وحیدی گفت: با شرکت آحاد مردم نه تنها اقتصاد رشد می‌کند بلکه همه آحاد ملت احساس می‌کنند درگیر یک فعالیت مفید هستند و احساس کنند موثرند برای تعیین سرنوشت و باید باشند و این خواست انقلاب و نظام ما است که همه ی مردم در صحنه سیاست باشند.

وی افزود: بر خلاف سایر کشور که احزاب ظاهراً به نمایندگی مردم حاضر و تبادل قدرت صورت می‌گیرد این نمی‌تواند مفهوم آزادی در تبعیت سرنوشت داشته باشد.

وحیدی در ادامه گفت: جامعه‌ی ما از این حیث سیاست ورز ترین جوامع است چون رهبران مایلند همه مردم در امر سیاست حضور داشته باشند.

وی افزود: بنابراین مشارکت اجتماعی می‌تواند زیر بنای مشارکت در همه حوزه‌های دیگر باشد و در مشارکت اجتماعی جامعه پذیری مردم برای حرکت و رشد اتفاق می‌افتد.

وحیدی بیان داشت: در اغتشاشات سال گذشته اتفاق افتاد یک بروز و ظهور مربوط به جامعه ناپذیری اندکی به دلیل ضعف عملکرد جریانات اجتماعی نتوانستند آنها را جامعه پذیر کنند.

وی افزود: جامعه پذیر کردن یعنی یک حرکت عقلانی مدبرانه متعالی رو به رو رشد که به نظر می‌رسد ما در این بخش ضعف اندکی را شاهد بودیم.

وزیر کشور گفت: مشارکت اجتماعی در جامعه پذیری بسیار مهم است و چون جامعه پذیری یعنی افراد احساس مسئولیت و تعهد می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا