جامعه

جان‌باختن ۳۸۵ مسافر نوروزی در تصادفات/ ۷۱۰۰ نفر مصدوم شدند


رئیس پلیس راهور فراجا از جان‌باختن ۳۸۵ نفر از مسافران نوروزی در تصادفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگوی خبری به میزان ترددهای طرح نوروزی اشاره و بیان داشت: میزان ترددها نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۱ تقریباً ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان انسداد جاده چالوس در پی ریزش سنگ و وقوع چند فقره حادثه به وضعیت سایر محورهای مواصلاتی پرداخت و گفت: در حال حاضر محور منتهی به استانهای شمالی ازجمله رشت ترافیک نیمه سنگین و در حال حرکت دارد؛ در ورودی منجیل و رودبار بار ترافیکی گزارش شده و تقریباً حجم تردد در محور هراز را به صورت افزایشی هم در بار رفت هم در برگشت شاهد هستیم.

 وی افزود: در شهرهای زیارتی، سیاحتی، سیستان و بلوچستان، کرمان و مناطق جنوبی کشور در واقع وضعیت تردد به صورت روان در حال انجام است.

رئیس پلیس راهور فراجا، بحث تصادفات را نگران کننده دانست و گفت: تا روز گذشته ۳۸۵ از هموطنان را در تصادفات از دست دادیم؛ بالغ بر ۷۱۰۰ نفر مصدوم و مجروح شده اند یعنی به عبارتی روزانه ۴۰ نفر در تصادفات جان خودشان را از دست می‌دهند.

هادیان فر خاطرنشان کرد: تاکید ما به هموطنان و رانندگان این است که حتماً از کمربند ایمنی استفاده شود هم راننده و هم تمام سرنشینان وسیله نقلیه چه در خودروهای شخصی و چه در ناوگان حمل و نقل عمومی.

وی افزود: سرعت بیشترین عامل تصادفات بوده است و همچنین عدم توجه به جلو و در محورهایی که بارش باران داریم لغزندگی معابر را شاهد بودیم و در ادامه خستگی، خواب آلودگی و واژگونی از جمله موضوعات اصلی در بروز تصادفات بوده‌اند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا