جامعه

جزئیات ارائه ۱۸ خدمت دفاتر اسناد رسمی/ صدور سند الکترونیک طلاق

فرایند هوشمندسازی ثبتی چند هفته ای است که آغاز شده و در این راستا علاوه بر هوشمندسازی۳۴ فرایند ثبتی، اخیرا ۱۸ خدمت سازمان ثبت هم به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اواخر شهریور ماه امسال بود که غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه در نهمین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضائی ضمن تاکید بر اینکه خدمات قضائی باید ارزان دست مردم برسد، گفت: تحول و تعالی در قوه قضائیه بدون هوشمندسازی غیر ممکن است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بی‌توجهی به دولت الکترونیک و هوشمندسازی دستگاه‌های حاکمیتی موجب کندی در روند خدمات رسانی به مردم و بروز نارضایتی آنها می‌شود، تأکید کرد: نه تنها در قوه قضائیه بلکه در همه ابعاد حکومت هر چقدر در این زمینه گام بر نداریم در آینده با مشکلات مواجه می‌شویم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سهم هوشمندسازی در کاهش اطاله دادرسی متذکر شد: هرچه بیشتر در جهت شفاف سازی و هوشمندسازی فرایندها و کاهش خطاها گام برداریم به توفیقات بیشتری در کاهش اطاله دادرسی دست می‌یابیم.

پس از این تذکر رئیس قوه قضائیه در رابطه با هوشمند سازی خدمات و فرایندهای قضائی، موضوع اغاز هوشمند سازی فرایندهای قضائی در قوه قضائیه به صورت پایلوت مطرح و روز گذشته ۳۴ فرایند ثبتی هوشمند سازی و به نوعی الکترونیک شد.

۳۴ فرایند ثبتی الکترونیک شد / صدور سند الکترونیک طلاق

در این راستا، امکان مشاهده املاک اسناد وقایع ازدواج و طلاق شرکت‌ها و مؤسسات به ثبت رسیده برای اشخاص با احراز هویت الکترونیک از طریق درگاه ثبت من، پاسخ خودکار به استعلام دفاتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، ثبت خودکار خلاصه معاملات ارسالی از سوی دفاتر اسناد رسمی در دفتر املاک الکترونیک، راه‌اندازی امکان ارسال و دریافت مکاتبات مکانیزه با مراجع قضائی سازمان امور اراضی و حذف گردش فیزیکی مکاتبات، آرشیو الکترونیک پرونده‌های ثبتی در واحدهای ادارات ثبت اسناد و املاک کشور، ابلاغ الکترونیک ابلاغیه‌های اجرای اسناد رسمی به حساب کاربری ثنای متقاضیان، امکان شناسایی اموال مدیونین برای اجرای سند رسمی، راه اندازی ابلاغ الکترونیک و انتخاب سیستمی کارشناس ارزیاب پرونده‌های اجرایی اسناد رسمی از طریق درگاه یکپارچه خدمات الکترونیک، صدور سند الکترونیک طلاق از جمله خدماتی به شمار می‌رود که الکترونیک شده است.

ایجاد پرونده الکترونیک و حذف پرونده‌های فیزیکی، راه اندازی خدمات الکترونیک ثنا پایه، راه اندازی پرداخت الکترونیک هزینه اظهار نامه دفتر ثبت تجاری، راه اندازی پرداخت الکترونیک حقوق دولتی درخواست‌های تأسیس ذر سامانه ثبت شرکت‌ها مؤسسات غیر تجاری، نوبت دهی آنلاین برای مرکز مالکیت معنوی، ادارات اجرای اسناد رسمی و دریافت نوبت برای ملاقات مردم، امکان حذف تشکیل پرونده فیزیکی از فرایند دریافت گواهینامه مرکز مالکیت معنوی، راه اندازی مرکز پاسخگویی و مدیریت تماس در سازمان، راه اندازی سامانه ارتوفتو تصاویر نقشه‌های ثبتی، امکان رهگیری پرونده وضعیت پرونده اجرا از طریق سایت سازمان، برقراری سرویس‌های تبادل اطلاعات با بیش از ۱۶۰ سازمان و دستگاه، امکان تصدیق اصالت اسناد صادره در دفاتر اسناد رسمی و امکان تصویر اصالت اسناد مالکیت دارای دفتر املاک الکترونیک از جمله فعالیت‌های هوشمندسازی سازمان ثبت هستند.

۱۸ خدمت سازمان ثبت از جمله درخواست صدور مهر سند مالکیت تک برگی و صدور و ارسال الکترونیکی اجراییه مهریه از دفاتر ازدواج و طلاق به واحدهای اجرا به دفاتر اسناد رسمی واگذار شد

برون سپاری ۱۸ خدمت ثبتی به دفاتر اسناد رسمی‬

همچنین ۱۸ خدمت سازمان ثبت از جمله درخواست صدور مهر سند مالکیت تک برگی، صدور و ارسال الکترونیکی اجراییه‌ها از دفاتر اسناد رسمی به واحدهای اجرا، صدور و ارسال الکترونیکی اجراییه مهریه از دفاتر ازدواج و طلاق به واحدهای اجرا، پذیرش صدور تقاضای اجراییه از طریق دفاتر اسناد، انجام استعلام مالکیت صنعتی توسط دفاتر اسناد رسمی به صورت برخط، انجام استعلام املاک در زمان نقل و انتقال اسناد، استعلام مفاصا حساب امور مالیاتی در زمان نقل و انتقال اسناد، استعلام الکترونیک اراضی از سازمان جنگل‌ها در زمان نقل و انتقال اسناد، انجام استعلام از مفاصا حساب بیمه تأمین اجتماعی در زمان نقل و انتقال اسناد برای املاک تجاری و ایجاد امکان ثبت نام حساب کاربری ثنا در دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق به دفاتر اسناد رسمی واگذار شد.

ارائه جزئیات ۱۸ خدمت دفاتر اسناد رسمی/ صدور سند الکترونیک <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b7%d9%84%d8%a7%d9%82'>طلاق</a>

صدور سند تک برگ ازدواج در دفاتر اسناد رسمی

آنطور که بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌گوید: یکی دیگر از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور سند تک برگ ازدواج است که این امر درحال نهایی شدن است و اقدامات برون سپاری آن به دفاتر اسناد رسمی انجام شده است.

طبق گفته مسئولان، اجرای سند تحول قضائی در دوران تحول و تعالی به عنوان یکی از مأموریت‌های مورد توجه قوه قضائیه است به طوری که رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه آذر ماه امسال با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه بر تحول و هوشمندسازی گفت: ۶۰ درصد از سند تحول قضائی فناوری پایه است و در زمینه هوشمند سازی، ۱۴ برنامه در دستور کار قرار دارد.

بر اساس پیش بینی مسئولان قضائی با نهایی شدن برنامه‌های هوشمندسازی و تکمیل فرایندهای آن، مراجعات حضوری مردم برای دریافت خدمات قضائی ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا