جامعه

حجت الاسلام نواب: «تواضع» کلید صعود از نردبان شرافت و انسانیت است

در نشست با مدیران کاروان ها ؛

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مدیران کاروان ها و مجموعه ها خواست در برابر زائران تواضع داشته باشند تا از نردبان شرافت و بزرگواری صعود کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در نشست توجیهی مدیران مجموعه ها و کاروان‌ها برای حضور در مشاعر که در مکه مکرمه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: مسئولیتی که شما برعهده دارید و خدمتی که به زائران می کنید زمینه طواف و نماز آنها را در درگاه احدیت به همراه دارد که توفیق بسیار بزرگی شماست.

وی با بیان این که مدیران و خادمان بین زائران و خدا پیوند برگزار می کنند ادامه داد: زائران با خدماتی که شما ارائه می کنید برای انجام اعمالش قوت می گیرد و در دعاهایش قطعا شما را هم مد نظر قرار خواهد داد. به همین خاطر برای خدمت به زائران خانه خدا سنگ تمام بگذارید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت «تواضع» را کلید صعود از نردبان انسانیت و رسیدن به جایگاه های رفیع اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: به فرموده حضرت علی (ع) تواضع نردبانی است که آدم را برای رسیدن به شرافت والای انسانیت بالا می برد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: همانگونه که تا این مرحله از حج با رفتاری شایسته و برخوردی مهربان با زائران سرزمین وحی برخورد کرده اید، در ایام تشریق این روند را تقویت کنید و با صبر و حوصله بیشتر به ضیوف الرحمان کمک کنید تا اعمال شان را به درستی انجام دهند.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید بر این که اجر و ثواب کار شما نزد خدای بزرگ محفوظ است ادامه داد: در شرایطی که ما برای اعزام زائران بیشتر ناچار به کاهش عوامل اجرایی شدیم، شما همت بزرگی کردید که خدمتگزاران زائران خانه خدا شدید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که قطعا نواقصی در عملیات حج ۱۴۰۲ وجود دارد خطاب به مدیران و مسئولان کاروان ها گفت: نقطه نظرات و پیشنهادات خود را با مسئولین محترم در میان بگذارید. باید همفکری کنیم تا برای سال آینده مهندسی بهتری داشته باشیم. هدف همه ما ارائه بهترین خدمات به زائران است که امیدواریم با تعامل و هماهنگی به این مهم دست پیدا کنیم.

در این نشست سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و غلامرضا رضایی رئیس عملیات حج ۱۴۰۲ با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای اعزام زائران ایرانی به مشاعر، خواستار برنامه ریزی دقیق و هماهنگی کامل مدیران کاروان ها برای این اعزام شدند

آگهی
دکمه بازگشت به بالا