جامعه

حرکت در مسیر دانش‌بنیان برای توانمندسازی مددجویان

صباغیان مطرح کرد؛

قایم مقام کمیته امداد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم برای اشتغال خانواده‌های تحت حمایت، گفت: کمیته امداد برای توسعه توانمندسازی به دنبال حرکت در مسیر دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر صباغیان روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه ملی آبادیران، برگزاری این نمایشگاه موجب توسعه اقدامات در مسیر توانمندسازی جامعه هدف دانست و افزود: امروزه اقتصادهای جدید بر پایه نوآوری در حال رشد است به طوری که کشورهای فاقد معادن و ذخایر زیرزمینی برای توسعه خود به نوآوری روز آورده‌اند.

وی ادامه داد: این کشورها از طریق تولید علم، ایجاد سرمایه کرده‌اند و با همین منابع، کشور خود را اداره می‌کنند. ایران نیز از جمله کشورهای دارای سرمایه انسانی و علمی متکثر است که می‌تواند در تولید سرمایه از آن استفاده کرد.

قائم مقام کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به دنبال خودکفایی مددجویان است و با انبوهی از تجربه در حوزه توانمندسازی، طبق سیاست‌های کلان نظام در حوزه دانش‌بنیان گام برداشته است.

صباغیان با بیان اینکه سال گذشته کمیته امداد با برپایی ۱۹ غرفه مددجویی در نمایشگاه آبادیران حضور داشت، تاکید کرد: دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته بسیار گسترده بود که انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری، انعقاد ۶ تفاهم‌نامه و قرارداد برای تأمین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس و انعقاد ۱۲ قرارداد برای واگذاری ساخت ماشین‌آلات داخلی با همکاری معاونت علمی، بخشی از دستاوردهای نخستین نمایشگاه آبادایران بود.

به گفته وی کمیته امداد امروز اراده قوی برای ورود به دانش‌بنیان دارد تا از این طریق مسیر توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد سرمایه را تسریع بخشد.

قائم مقام کمیته امداد گفت: علاوه بر این حوزه دانش‌بنیان می‌تواند تنوع گسترده و ارزش افزوده بیشتری به فعالیت اقتصادی خرد مددجویان بدهد. امروزه ۷۰ درصد فعالیت مددجویان کمیته امداد در کسب و کار خرد کوچک‌مقیاس فعالیت دارند که می‌توان با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان آن را به بستر اشتغال و اقتصاد کلان سوق داد.

وی افزود: توانمندی مددجویان کمیته امداد بسیار گسترده است و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت نمایشگاهی آن را به سمت توانمندسازی حرکت دهیم.

صباغیان استفاده از ظرفیت شرکت‌ها برای ساخت مسکن و استفاده از جامعه هدف کمیته امداد در شرکت‌ها را از جمله اهداف کمیته برای حضور در نمایشگاه آبادایران عنوان کرد و افزود: کمیته امداد آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی مختلف را دارد تا بتواند برای جامعه هدف خود فرصت شغلی ایجاد کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا