جامعه

حکم نهایی ناشران اکاذیب و مخلان امنیت کشور صادر شود


تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویشی در بخش فارس من خواستار صدور حکم نهایی ناشران اکاذیب و مخلان امنیت کشور شدند.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، از روزهای نخست اغتشاشات، برخی از چهره های سرشناس همراه با شبکه های معاند، به دعوت و تحریک جوانان برای شرکت در این اغتشاشات پرداختند. پس از تخریب اموال عمومی و زخمی شدن و شهادت برخی از حافظان امنیت کشور، مردم خواستار برخورد قاطع با این چهره های سرشناس ، شبکه های معاند و اغتشاشگران شدند. 

در همین راستا پویش های زیادی در بخش فارس من خبرگزاری فارس از سوی مردم به ثبت رسیده است، در یکی از این پویش ها خواستار صدور حکم نهایی ناشران اکاذیب و مخلان امنیت کشور شدند. 

در ابتدای بیانیه این پویش عنوان شده است: این بار اول نیست که برخی سلبریتی ها و مسولین خود کم بین ، برای دیده شدن در حوادث مختلف بدون آگاهی از یک موضوع اظهار نظر کذب کرده و بعد از مدتی خلاف آن ثابت میشود. فوت مرحومه مهسا امینی یکی از مواردی بود که شخصیت های چون علی کریمی، مسعود پزشکیان، محمودصادقی و برخی دیگر از شخصیت های سیاسی، ورزشی، سینمایی و … موضع کذب مبنی بر ضرب و شتم مرحومه امینی گرفتند و پس از مشخص شدن فیلم های مدار بسته و نتایج پزشکی قانونی مبنی بر عدم ضرب و شتم، این افراد در حالی که آتش فتنه را شعله ور تر کردند بدون هیچ عذر خواهی سکوت کردند در حالی که حداقل ترین کار ممکن عذرخواهی بابت صحبت کذب و ناآگاهانه بوده است.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: در حالی که در سراسر دنیا با موارد مشابه برخورد سنگین میشود، عدم برخورد قاطع قوه قضاییه با این دست افراد به صرف نشان دادن چهره ای رحمانی و جذب حداکثری، نه تنها موجب دلگرمی مردم نمیشود بلکه موجب دلسردی مردم از نظام و دستگاه قضایی می شود و برعکس برخورد سیستماتیک و قاطع با این افراد نور امید را در دل‌ها روشن میکند. لذا از دستگاه محترم قضایی مطالبه میشود هر چه سریع تر تکلیف ناشران اکاذیب پیرامون دروغ آشکار ضرب و شتم مرحومه امینی را به صورت شفاف و به دور از محافظه کاری تعیین نماید و حکم نهایی به عموم مردم ارائه شود.

گفتنی است مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در همین راستا با اشاره به وضعیت پرونده بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر گفت: در سراسر کشور محاکمات شروع شده است و تهران و البرز و اصفهان و کردستان به عنوان پیشتازان در این زمینه بودند و پرونده ها را از دادسرا به دادگاه ارسال کردند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: با دستور ریاست قوه قضاییه دادسراها با سرعت و دقت لازم کار در حوزه دادستانی را انجام دادند و قسمتی از پرونده ها در دادسراها تعیین تکلیف و منجر به صدور کیفرخواست شده است و کسانی که مرتکب جرم نشدند در دادسرا نسبت به آنها تصمیم گیری می شود و کسانی که مجرم اند پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه حسب مورد به محکمه صالح ارسال می شود.

ستایشی در پاسخ به سوالی در مورد پیگیری حقوقی اقدامات رسانه‌های معاند در جریان اغتشاشات اخیر گفت: مطمئن باشید که دادستانی کل کشور طبق گزارشات واصله بر این اعتقاد و نظر استوار است که علیه شبکه ها و رسانه های  استکباری که در خارج از کشور مشغول دروغ پراکنی و بیان سخنان کذب هستند، اعلام جرم کند.مراتب در شورای عالی قوه قضائیه مطرح شده است و از این بٌعد که این رسانه‌ها در هدایت و تخریب و ایجاد ناامنی که منجر به دست زدن به فعالیت‌های تروریستی شده، نقش داشته اند؛ از ناحیه نهادهای ذی مدخل در حال مستندسازی است و پیگیری‌های لازم و قاطع از ناحیه دستگاه قضائی هم در داخل و هم خارج انجام خواهد شد و تمهیدات آن فراهم شده است و تمهیدات ساز و کارهای بین المللی هم فراهم‌شده است و ان‌شاءالله در ایام پیش رو اقدامات محکم و قاطعی که در این زمینه صورت خواهد پذیرفت را اطلاع رسانی می کنیم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا