جامعه

خدمات رسانی ۶۵۰ نفر از کادر درمان هلال احمر در نذر آب ۵

رئیس سازمان داوطلبان گفت: ۶۵۰ نفر از کادر درمان هلال احمر در طرح نذر آب ۵ و در قالب کاروان سلامت به مردم محروم خدمات رسانی کردند.

به گزارش خبرگزای مهر، وحید سلیمی در حاشیه اجرای طرح نذر آب ۵ و اعزام کاروان سلامت به خاش گفت: مأموریت‌های سازمان داوطلبان در سه حوزه فعالیت دارد که مهم‌ترین مأموریت ما، جذب و سازماندهی افراد داوطلب است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سازمان داوطلبان بستری را برای فعالیت افرادی که داوطلب‌اند فراهم می‌کنیم توضیح داد: حدود دو میلیون داوطلب به صورت غیر مستمر در سازمان جوانان و سازمان امدادونجات فعالیت می‌کنند و ۹۰۰ نفر نیز به صورت در هلال احمر به صورت مستمر فعالیت دارند.

به گفته سلیمی، دومین مأموریت این سازمان، ارائه خدمات اجتماعی و کمک بلاعوض درحوزه دارو و درمان است که امسال، ۲۰۰ میلیارد تومان به این حوزه کمک شده است و این سازمان در تلاش است تا ۸۰ میلیارد تومان هم تا پایان در این زمینه کمک بلاعوض اعطا کند.

رئیس سازمان داوطلبان افزود: سومین مأموریت سازمان داوطلبان جذب کمک‌های مردمی در زمان بحران و غیربحران است که طرح نذر آب در راستای همین مأموریت است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده که نذر آب امسال به دلیل تغییرات اقلیمی در ۱۰۰ روستا اجرا شود که تا به حال در ۹۳ روستا انجام شده است افزود: در این برنامه، در کنار مسئله آبرسانی، ارائه خدمات درمانی با حضور حدود ۶۵۰ نفر از کادر درمان و ارائه ۳۱ هزار خدمات پزشکی انجام شد که هزینه ارائه خدمات بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا