جامعه

دادگاه سوئد: شهود حمیدنوری در صورت حضور در سوئد دستگیر خواهند شد


مجید نوری گزارشی از روند دادگاه پدرش، حمید نوری، شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد ارائه کرد.

مجید نوری از سوئد در حاشیه دادگاه پدرش (حمیدنوری) در گفتگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس اظهار کرد: جمعه (دهم شهریور ماه) جلسه سیزدهم برگزار شد و مقرر بود که دوشنبه سیزدهم شهریور ماه نیز جلسه چهاردهم دادگاه برگزار شود که لغو شد و برگزار نمی شود. جلسه بعدی دادگاه ۱۷ مهرماه به صورت علنی برگزار خواهد شد.  
 
وی با بیان اینکه در جلسه سیزدهم وکلای پدرم درخواست کردند که شهود ما که نام آن ها در پرونده آمده است در جلسه دادگاه حاضر شوند، گفت: در یک اقدام عجیب، دادگاه اعلام کرد که اگر این افراد در سوئد حاضر شوند، آن ها را دستگیر خواهند کرد.  
 
نوری بیان کرد: ما درخواست کردیم این افراد به صورت ویدئو کنفرانس و یا انلاین و… در جلسه دادگاه حاضر شوند، اما موافقت نکردند. این در حالی است که این امکان برای طرف مقابل ما فراهم شد.  
 
وی در ادامه بیان کرد: آذر ماه سال 1400 در اقدامی عجیب تمام عوامل دادگاه برای گرفتن شهادت منافقینی که مدارک هویتی نداشتن و امکان سفر آن ها به سوئد مهیا نبود، به مدت دو هفته به دورس محل کمپ منافقین مراجعت کرد که هفت نفر از آن ها بتوانند در جلسه دادگاه حاضر شوند و شهادت بدهند. این امکانی است که برای آن ها مهیا شد اما در مقابل حاضر نیستند کمترین قدمی در جهت اثبات حقانیت پدرم بردارند.   
 
نوری با اشاره به نقش امید فرهند (پلیس سوئدی) در پرونده حمید نوری گفت: وکلای پدرم معتقدند که این فرد در پرونده پدرم تخلف بزرگی کرده، اگر دادگاه تخلف او را بپذیرد پدر باید همان روز آزاد شود. اما متأسفانه دادگاه به خلاف روند حقوقی به صورت یک طرفه پیش می‌رود و اساسأ این دادگاه یک دادگاه سیاسی است نه حقوقی. 
 
به گزارش فارس، «حمید نوری»، شهروند ایرانی است که دستگاه قضایی سوئد پس از برگزاری 92 جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، وی را به حبس ابد محکوم کرد. گذشته از نتیجه روند غیر قضایی و غیرحقوقی دادگاه رسیدگی به پرونده ادعایی «حمید نوری»، بررسی آن چه در چهار سال گذشته بر این شهروند ایرانی در سوئد گذشت، حائز اهمیت است؛ زیرا این بررسی علاوه بر آشکار کردن ماهیت این پرونده، پشت پرده نمایش مضحک دولت سوئد را نیز آشکار می‌کند.

پایان پیام/

 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا