جامعه

دادگستری شاهرود به ساخت و ساز غیر مجاز ورود جدی دارد

دادستان شاهرود:

شاهرود- دادستان شاهرود از ورود جدی دستگاه قضایی شهرستان به مقوله ساخت و ساز غیر مجاز و همچنین تثبیت مالکیت های غیرقانونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرکمالی صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از ساخت و سازهای شهرک‌های پردیس و شهید بهشتی شاهرود و در جمع خبرنگاران، از ورود جدی دستگاه قضائی شهرستان به مقوله ساخت و ساز غیر مجاز و همچنین تثبیت مالکیت‌های غیرقانونی خبر داد.

وی با بیان اینکه مطابق مقررات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هر گونه تغییر کاربری در اراضی زراعی جرم بوده و مطابق تبصره دو ماده ۱۰ قانون مذکور، اینگونه ساخت و سازها قلع و قمع می‌شود، افزود: شهروندان نسبت به رعایت قانون مالکیت، کوشا باشند.

دادستان شاهرود با بیان اینکه در بازدید امروز عده‌ای از زمین خواران اقدام به تصرف عدوانی در اراضی مالکین رسمی کرده بودند که مشاهده و سند برداری شد، گفت: مقرر شد با قید فوریت مستحدثات غیر قانونی قلع و قمع شود.

میرکمالی همچنین گفت: در این بازدید دستور پلمپ و ممانعت از فعالیت یک واحد بنگاه ملکی که بدون اخذ پروانه در حال فعالیت بود صادر شد.

وی افزود: مالکیت اشخاص مورد حمایت قانون است و ممانعت از هر گونه تغییر کاربری از تکالیف مدعی العموم بوده از این روی با همه سوداگران و متخلفان جدا برخورد می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا