جامعه

دانه و علوفه برای پرندگان و حیات وحش خراسان رضوی توزیع شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

مشهد- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در شرایط برف و سرما برای حفظ و حمایت از حیات وحش با افزایش گشت‌های نظارت و پایش، چندین تُن علوفه و دانه برای حیات وحش و پرندگان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور اظهار کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا در بیشتر مناطق استان و کاهش دمای هوا به خصوص در مناطق کوهستانی، وحوش و پرندگان با محدودیت منابع غذایی مواجه شده و احتمالاً به منظور دسترسی به غذا و فرار از سرما به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند، در همین راستا، با افزایش گشت و پایش نظارتی و اجرای قانون شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان، برای تغذیه وحوش و پرندگان در مناطق تحت حفاظت با ریختن علوفه و دان از این گونه‌های ارزشمند الهی حفاظت و حمایت می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: طی یک هفته اخیر شاهد نزول برکات الهی همراه با بارش برف، یخبندان و برودت هوا هستیم و این اداره کل با افزایش گشت و پایش مناطق، با تمام توان و بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها از سوی یگان حفاظت محیط زیست، نسبت به حفاظت و مراقبت ویژه از حیات وحش در این شرایط، برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که برودت هوا و کاهش دسترسی به علوفه و امید یافتن غذا حیوانات را به محدوده سکونتگاه‌های انسانی در شهرها و روستاها می‌کشاند، برخی افراد سنگدل نه تنها حمایتی از آنها نمی‌کنند که با فرصت طلبی این ضعف و نیاز حیوانات را غنیمت شمرده، تفنگ برداشته و اقدام به شکار، آن هم برای تفریح و لذت می‌کنند، از تمام هم استانی‌های طبیعت دوست به ویژه روستاییان و دامداران درخواست می‌شود ضمن پرهیز از نزدیک شدن به حیات وحش، هرگونه تخلف شکار و صید را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی، سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع دهند.

اله پور ادامه داد: امیدواریم با ادامه روند بارش‌ها تا پایان سال، برخی مشکلات حیات وحش در زمینه کمبود علوفه و کم آبی کاهش یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سطح استان نیز همانند سال‌های گذشته، تمهیدات لازم برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش، توسط گروه‌های ثابت و سیار زیست محیطی فراهم شده و یگان حفاظت محیط زیست در مناطق مختلف علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک و دان برای تغذیه وحوش مشغول است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا