جامعه

درآمد حاصل از اجرای پارک حاشیه‌ای به کجا واریز می‌شود؟


عضو شورای شهر تهران گفت : باید به صراحت در لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای اعلام شود که درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای پس از اخذ از پیمانکاران به حساب خزانه دولت واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،  سید جعفر تشکری هاشمی در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای با بیان اینکه ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش هزینه‌های پارک حاشیه‌ای در این لایحه تعریف شده است، گفت: با توجه به اینکه فضاهای پارک حاشیه‌ای همیشه مملو از خودروهای پارک شده و تقاضا برای پارک خودرو است و از طرفی، ساعت تعیین شده برای پارک حاشیه‌ای در بازه زمانی ساعت ۷ تا ۲۱ در نظر گرفته شده است، مقرر شد موضوع  لحاظ کردن ساعت اوج ترافیک که نیازمند کار کارشناسی بیشتر است، مجدداً بررسی شود. 

وی با اشاره به نکته‌ای که مورد تاکید شهرداری تهران و دیوان محاسبات در گذشته بوده است  گفت: در این لایحه باید یک مورد را به صراحت اعلام کنیم و آن اینکه در ماده ١٥ قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی گفته شده ١٠٠ درصد درآمد پارک حاشیه‌ای به حساب خزانه دولت واریز شده تا صرف پارکینگ‌سازی شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه پیمانکاران این طرح را اجرا می‌کنند و طبیعتاً باید مبلغ مأخوذه از پیمانکاران را به عنوان درآمد تلقی نماییم، تأکید کرد: باید در این لایحه به صراحت اعلام شود که درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای در چارچوب ماده ١١ این لایحه، پس از اخذ از پیمانکاران به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از معاونت حمل و نقل و ترافیک خواست با توجه به نیاز شهروندان به فضاهای پارک حاشیه‌ای در ٢٢ منطقه شهر تهران، نسبت به ایجاد ١٢٠ هزار فضای پارک اقدام کنند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا