جامعه

در مجالس روضه باید راه خروج اضطراری تعبیه شود

مدیرکل آموزش‌های همگانی هلال احمر:

مدیرکل آموزش‌های همگانی هلال احمر گفت: در مراسم بزرگ روضه باید در صورت امکان را خروج اضطراری تعبیه شود تا در صورت بروز حادثه تخلیه افراد به موقع و ایمن اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نواب شمس‌پور، مدیر کل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر اظهارداشت: برای تعبیه مسیر خروج اضطراری و رعایت دیگر نکات ایمنی برای پیشگیری و آمادگی لازم در صورت وقوع حوادث، توصیه می‌شود هر یک از مجالس یا هیأت‌های مذهبی یک مسئول ایمنی داشته باشند تا مسائل مختلف را کنترل کند.

وی افزود: مسئول ایمنی در مجالس، تکایا و مساجد می‌بایست اتصالات به انشعابات برق، گاز و آب را به طور مرتب چک کند و حتماً نسبت به تهیه کپسول اطفای حریق و یا کنترل انقضای آن دقت کند.

مدیر کل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر گفت: مسئول ایمنی هیأت‌های عزاداری باید ۲ نفر را که لباس مشخص شبرنگ‌دار پوشیده‌اند در ابتدا و انتهای دسته در حال حرکت در معابر قرار دهد. برخورد خودروها با هیأت‌های عزاداری در حال حرکت از حوادث پرتکرار دهه اول محرم است.

شمس‌پور تاکید کرد: برای آموزش پیشگیری از وقوع شایع‌ترین مخاطرات در مراسم مذهبی ایام محرم، دوره مجازی خاصی در سامانه آموزش‌های آنلاین جمعیت هلال احمر به نشانی learn.rcs.ir بارگذاری شده و در تمام ساعات شبانه‌روز در دسترس است. همچنین شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند گواهینامه مربوطه را به صورت الکترونیکی دریافت کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا