جامعه

دستگیری ۶۰۰ سارق، زورگیر و موبایل‌قاپ در «رعد» پلیس تهران


فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۶۰۴ سارق، زورگیر و موبایل قاپ خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح رعد ۶۰ پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خلازیر با توجه به التهابات جامعه برخی سودجویان زمین‌ها را تصرف و ساخت و ساز غیرقانونی کرده اند که این ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف عدوانی محسوب می‌شود که در این چند روز توسط شهرداری تخریب شد.

سردار رحیمی افزود: ۸۰ هکتار از زمین‌های جنوب تهران در خلازیر تصرف عدوانی شده بود و در آن زمین‌ها مغازه، خانه و… درست کرده‌اند. ما ۱۵۰ واحد تصرف شده را تخریب کردیم. زمین هایی که متعلق به دولت و شهرداری و موقوفه در منطقه وجود دارد اگر تصرف عدوانی و ساخت و ساز شود جرم است و برخورد قانونی می‌شود.

سردار رحیمی ادامه داد: افراد متخلف در این تصرفات غیرقانونی دستگیر شده و در این رابطه تعداد دیگری شناسایی و دستگیر خواهند شد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: شصتمین مرحله طرح رعد با وقفه یک و ماه و نیمه به مرحله اجرا در آمد؛ دغدغه و دلنگرانی ما این بود که سارقین، جانیان و کسانی که مخل نظم و امنیت هستند فعالیت خود را بیشتر کرده و از التهابات سواستفاده کردند؛ بنابراین در اولین فرصت طرح رعد را به اجرا گذاشتیم و با تلاش بی وقفه کلانتری ها، ۶۰۴ سارق به عنف، منزل، مغازه، سارق موبایل، دوچرخه ، زورگیر، موبایل‌ قاپ و… را دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه در شصتمین مرحله از طرح رعد ۱۴ باند سارقین منهدم شد اعلام کرد:در این مرحله ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و همچنین ۲۳۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت سرقت شده کشف شد و در مجموع به ۹۰۷ پرونده رسیدگی و ۲۰۹۰ مورد از اموال سرقتی مردم کشف شد که ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۲۹ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی افزود: ۷۷ سلاح سرد در این مرحله کشف شد و ۳۳ پاتوق سارقین، ۱۳ پاتوق مالخرها، ۳ محل تجمع ارازل و اوباش، ۵۴ محل و پاتوق فروشندگان مواد مخدر کشف و منهدم شد؛ همچنین در این طرح ، ۲۶ درصد سارق قطعات و لوازم و تجهیزات وسایل نقلیه، ۲۰ درصد سارق اماکن خصوصی و شرکت ها،  ۱۹ درصد سارق معابر _که غالبا در حین سرقت دستگیرشدند _و ۷ درصد قاپ زن، ۴ درصد سارق ویلا و آپارتمان، ۲۴ جیب بر و… بودند.

فرمانده انتظامی پایتخت از کشف یازده هزار قرص اعتیادآور متادون خبر داد.

سردار رحیمی افزود: در بین دستگیرشدگان ۴۵ درصد سابقه دار بوده  و ۵۵ درصد برای اولین بار سرقت کرده‌ بودند.

وی گفت: برخورد با اخلالگران بازار ارز نیز با توجه به فعالیت ویژه سوداگران بازار ارز دنبال می شود و سه مرحله طرح در بیش از یک هفته اجرا شد و ۱۷ نفر سوداگر بازار ارز معاملات فردایی و سایر اخلالگران دستگیر شدند؛ همچنین ۵۴۴ هزار و ۵۷۶ واحد ارز را از آنها کشف کردیم که ارزش آن ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: معاملات فردایی براساس‌ قانون ممنوع است و پلیس با جدیت با آن برخورد می کند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا