جامعه

دشمن به دنبال گرفتن ۲بال حیا و غیرت از مردم بود

سردار رادان اعلام کرد؛

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمن به دنبال گرفتن ۲ بال حیا و غیرت از مردم بود که با طرح نور ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان در بیست و هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان و رؤسای فراجا که با حضور وزیر کشور در ستاد فرماندهی کل انتظامی در حال برگزاری است اظهار داشت: در ابتدا به برادر رزمنده، مجاهد و دوست عزیزمان دکتر احمد وحیدی؛ وزیر کشور و جانشین مقام معظم رهبری در امور فراجا خیر مقدم می گویم و خدا را شاکرم که توفیق رفیق شد تا در خدمت شما در این همایش باشیم.

وی در معرفی افراد حاضر در این همایش اظهار داشت: جمع حاضر، مدیران و مسوولانی هستند که از دورافتاده‌ترین نقاط مرزی تا مرکز شهرهای کشور مدیریت امور مرزبانی، انتظامی، آگاهی، کلانتری‌ها و حوزه‌های صیانتی از جمله عقیدتی سیاسی و حفاظت و اطلاعات هستند و برای پیبشرد اهداف سازمانی برای سال جاری در این محل گرد هم آمدند.

فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه افزود: برای مجموعه فراجا ۴۶ برنامه تعریف شده در مناسبت‌های مختلف سالیانه تعریف شده این در حالی است که در این میان برنامه‌های پیش بینی‌های نشده‌ای نیز برای ما به وجود می‌آید که می‌طلبد به صورت شبانه روزی در آماده‌باش باشیم و مأموریت‌های محوله به نحو احسن انجام دهیم.

سردار رادان در ادامه افزود: نمونه‌هایی از ۴۶ برنامه تعریف شده برای مجموعه فراجا مأموریت ۲۲ بهمن، اربعین و انتخابات است که هر کدام اینها نیازمند یک سازمان عظیم برای انجام مطلوب مأموریت‌های محوله می‌باشد.

وی افزود: برابر مصوبه فیفا در هر نوع مسابقه ورزشی اگر پلیس حضور نداشته باشد اجازه برگزاری مسابقه داده نمی‌شود و در کشور ما مسابقات مختلفی از جمله لیگ برتر و … که بالغ بر هزار مسابقه در طول سال می‌شود پلیس بنا به ضرورت در کنار شادی و غم مردم حضور دارد.

سردار رادان به موضوع شدآمدی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: تنها در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است که این میزان تردد و مدیریت آن وظیفه سنگینی است که تنها بر دوش ما به نام پلیس راهور می‌باشد.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته افزایش ۵ درصدی آن را شاهدیم با این روند افزایشی احتمالاً در پایان سال بالای ۱۰ میلیارد را خواهیم داشت که با قوانین موجود همخوانی ندارد.

وی به افزایش ۴ درصدی ترددها در نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: با وجود این افزایش تردد شاهد کاهش ۱۰.۵ درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ایم که امیدواریم خواسته رئیس جمهور شهیدمان کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای بود محقق شود و به گونه‌ای عمل کنیم که این خواسته شهید تحقق پیدا کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در ادامه سخنان خود به تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت اشاره کرد و افزود: با تشکیل این قرارگاه و راه اندازی گشت ویژه پلیس آگاهی و ورود پابندهای الکترونیکی که در سه استان هدف بکارگیری شده‌اند شاهد کاهش سرقت و افزایش ۳۰ درصدی کشفیات حوزه سرقت بوده‌ایم.

سردار رادان اشاره‌ای نیز به مناسبت‌های مهم پیش رو کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری راهپیمایی اربعین ۲ مأموریت مهمی است که از یکسو جنبه‌های امنیتی و از سوی دیگر تسهیل شدآمدی تردد زائران مدنظر است که با اطمینان خاطر بنا به پیش بینی‌های انجام شده این دو مأموریت مهم را نیز به راحتی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح نور و حمایت‌های همه جانبه رئیس جمهور شهید از این طرح اظهار داشت: دشمن به دنبال این بود تا با گرفتن دو بال حیا و غیرت از مردم ما به اهداف خود برسد که خوشبختانه با اجرای این طرح تا حدی آنها را ناکام گذاشتیم جا دارد از اقدامات وزیر محترم کشور در حمایت‌های اجرای این طرح تشکر کنم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا