جامعه

راه‌اندازی نخستین مرکز مطالعات اقلیم کشاورزی کشور

رهنما خبر داد؛

رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از راه اندازی نخستین مرکز مطالعات اقلیم و کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در سفر یک روزه به استان اردبیل ضمن دیدار و گفت‌و گو با مجید کوهی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، از راه اندازی نخستین مرکز مطالعات اقلیم – کشاورزی کشور ذیل این پژوهشگاه در آینده نزدیک در این استان خبر داد.

در این سفر که با همراهی ابراهیم فتاحی معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور صورت گرفت، طرفین در خصوص تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی، دوره‌های بازآموزی و کارآموزی، تدوین قراردادهای تحقیقاتی، برگزاری سمینارهای مشترک و نشر مجلات، کتب، مقالات و ایجاد وب سایت‌های مورد نیاز به صورت گسترده اعلام آمادگی و همکاری نمودند.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور ضمن بیان اهمیت مطالعات تغییر اقلیم در کشور و مطالعات تخصصی در حوزه هواشناسی کشاورزی، نقش و جایگاه استان اردبیل در این دو حوزه را بسیار مهم قلمداد نمود.

در ادامه این دیدار مجید کوهی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از آمادگی کامل استان در جهت تأسیس و راه اندازی سریع این مرکز مطالعاتی خبر داد و افزود: طبق توافق انجام شده، با همکاری طرفین و تأمین اعتبارات لازم، ساختمان قدیم اداره کل هواشناسی استان اردبیل تعمیر و تجهیز شده و به جهت راه اندازی این مرکز مطالعاتی در اختیار پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور قرار خواهد گرفت.

وی ضمن بازدید از ساختمان و امکانات موجود در ساختمان قدیم اداره کل هواشناسی استان اردبیل، این تأسیسات و امکانات اولیه را برای راه اندازی نخستین مرکز مطالعات اقلیم – کشاورزی کشور مناسب ارزیابی کرد.

شایان ذکر است، در پایان این دیدار طرفین در راستای همکاری متقابل دو مجموعه در زمینه فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی تفاهم نامه همکاری مشترکی را منعقد نمودند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا