جامعه

رشد ۱۳۵ درصدی مقابله با پرونده های کلان قاچاق کالا و ارز

سردار حسینی خبر داد؛

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از رشد ۱۳۵ درصدی مقابله با پرونده‌های کلان در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز در یک ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در حوزه مقابله با قاچاق کالا با تمرکز بر مجرمین اقتصادی و قاچاقچیان کلان و عمده ۹ هزار و۵۳ پرونده تشکیل شده است، عنوان داشت: در یک ماه گذشته با تلاش همکارانم در سراسر کشور ۱۴۱ باند سازمان یافته که در حوزه قاچاق کالا فعالیت داشتند، منهدم شدند.

سردار رحیمی، گفت: در یک ماه گذشته ۵ مرحله طرح عملیاتی و سراسری با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های فراجا در راستای مقابله با جرایم اقتصادی در سراسر کشور انجام که در نتیجه اجرای این طرح‌ها ۴ هزار و ۵۴۲ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان تشکیل و تعداد ۴ هزار و ۷۰۳ دستگاه خودرو حامل قاچاق توقیف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه با همه مصادیق قاچاق مقابله خواهد شد، افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در مرکز و در سراسر کشور با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در محورهای مواصلاتی، پارکینگ‌ها و … تعداد ۲۴ دستگاه انواع خودرو لوکس قاچاق به ارزش ۲۱۱ میلیارد تومان توقیف و در این راستا تاکنون ۱۳ قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه طرح مقابله با قاچاق سوخت به صورت مستمر در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی است، گفت: در یک ماه گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت با تمرکز بر پاکسازی نقاط آلوده در شرق استان هرمزگان با بکارگیری ظرفیت‌های یگان ویژه، یگان تکاوری، پلیس‌های تخصصی اجرا و بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان سوخت در اجرای این طرح کشف شد.

رشد ۱۳۵ درصدی مقابله با پرونده‌های کلان در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراجا، گفت: در یک ماه گذشته تعداد ۸۱۶۶ فقره پرونده علیه قاچاقچیان کالا و ارز تشکیل شده است که این موضوع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۸ درصدی از خود نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در یک ماه گذشته کشف بالغ بر ۵ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق را شاهد بوده‌ایم و در این حوزه رشد ۹۷ درصدی را رقم زده‌ایم، عنوان داشت: تعداد ۴۵ فقره پرونده کلان، ملی و مهم با ارزش بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان با رشد ۳۶ درصدی را شاهد هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و رشد ۱۳۵ درصدی ارزش پرونده‌های کلان و سازمان یافته، گفت: در یک ماه گذشته در حوزه دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز رشد ۱۹ درصدی و در حوزه توقیف دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق رشد ۳۱ درصدی و همچنین در حوزه توقیف خودروی موسوم به شوتی رشد ۹۷ درصدی داشته ایم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا