جامعه

رفع معضل انهار خیابان هاشمی پس از سال‌ها

شهردار منطقه ۹ تهران خبر داد

شهردار منطقه ۹ تهران از رفع معضل انهار خیابان هاشمی پس از سال‌ها خبر داد و گفت: تا پایان سال ساماندهی انهار در این معبر متراکم و پرتردد انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرحیم مرتضوی با حضور در مساجد حضرت علی اکبر (ع) محله دستغیب و نرگس در محله فتح صنعتی با شهروندان نمازگزار دیدار و به مشکلات مرتبط با مباحث شهری آن‌ها رسیدگی کرد و گفت: از زمان تصدی مدیریت در مجموعه شهری، طی دیدار چهره به چهره با شهروندان در مساجد غربی پایتخت، طرح گفتمان با مردم به منظور رفع مشکلات شهری آن‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار منطقه ۹ تهران خاطرنشان کرد: به این منظور ضمن پیگیری امور نگهداشت شهر با بازدیدهای مستمر، به صورت هفتگی و با برنامه‌ای از پیش تعیین شده و اطلاع رسانی به شهروندان به مساجد محلات غربی پایتخت مراجعه می‌کنیم.

وی در دیدار با نمازگزاران مسجد حضرت علی اکبر (ع) محله دستغیب عنوان کرد: از جمله مشکلات در منطقه ۹ نداشتن شیب در معابر شرقی-غربی آن و وجود پساب‌های شهری و خانگی و بوی نامطبوع است که با تکمیل شبکه فاضلاب و شبکه جمع آوری آب‌های سطحی تاکنون ۹۰ درصد آن انجام شده است.

مرتضوی در ادامه در خصوص رفع مشکل مذکور در محله دستغیب خاطرنشان کرد: نبود شیب مناسب در خیابان هاشمی باعث تجمع پساب‌ها و بوی نامطبوع و نارضایتی شهروندان در محله دستغیب شده بود با جمع آوری نهر و تبدیل آن به کانیو جانبی عملیات عمرانی آن در ضلع شمالی خیابان مذکور اتمام و در ضلع جنوبی آن تا پایان سال ساماندهی انهار در این معبر متراکم و پرتردد انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۹ تهران اظهار کرد: ایجاد کار توسعه‌ای در کنار نگهداشت شهر از موارد اولویت دار ما در غرب پایتخت است که به این منظور به دنبال تأمین و افزایش سرانه‌های خدماتی منطقه ۹ از طریق اراضی پادگان جی و توافق با نهادهای نظامی هستیم.

در ادامه و با فاصله کمتر از یک روز مرتضوی شهردار منطقه ۹ به همراه معاونین با حضور در محله فتح صنعتی با نمازگزاران مسجد نرگس نیز دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار عنوان کرد: موقعیت محله فتح صنعتی که در غربی‌ترین قسمت منطقه ۹ و از جمله ورودی‌های شهر تهران به نوعی محسوب می‌شود و وجود کارخانجات متعدد می‌طلبد تا توجه ویژه ای جهت سهولت در تردد انجام شود.

مرتضوی گفت: به این منظور بحث اتصال بزرگراه یادگار امام (ره) به بزرگراه متوسلیان (فتح) را مجدانه پیگیر هستیم که با مساعدت شهردار تهران کلنگ عملیات اجرایی پروژ یادگار امام (ره) جهت اجرا طرح مذکور به زمین خورد تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رفع معضل ترافیکی در این قسمت از پایتخت باشیم.

شهردار منطقه ۹ تهران در پایان اظهار کرد: در کنار اجرای پروژه کلان یادگار امام (ره) در منطقه ۹، نسبت به اجرای پروژه‌های محلی در محله فتح اقداماتی انجام شده که از جمله می‌توان به بهسازی معابر و کوچه‌های محله مذکور اشاره کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا