جامعه

روحانیت رمز احیای دین/ عالمان هدایتگران تاریخ هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

یاسوج_ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیت در طول تاریخ رمز احیای دین بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شریف الدین ملک حسینی عصر پنجشنبه در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان‌های چهار گانه کهگیلویه افزود: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیای دین بوده و دین را از رسول خدا و اهل بیت آموخته و در جامعه جاری کرده و همواره مردان علم و ایمان بودند.

وی با بیان اینکه کسانی که عالمند، عوامل رفعت‌های خداوند را حس خواهند کرد، گفت: در یادواره کسانی شرکت کرده‌ایم که هم صاحب مداد بودند و هم خون دادند.

ملک حسینی این رفعت‌ها را گاه جهاد، مقاومت و گاه ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: این عالمان هدایتگران تاریخ و معلمان و مربیان جامعه بودند که به بلوغ رسیده و جامعه را بالغ کردند.

وی حریت و آزادگی علما را بستری برای موفقیت روحانیت در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: تمام قوم لر شیعه است و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.

ملک حسینی با اشاره به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم و صیانت از دین و ادای وظیفه آنها در احیای جامعه افزود: در نگاه‌ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دینشان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است و حفظ دین رسالتی بود که خدای متعال بر دوش عالمان قرار داد.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، عالمان را آمران به معروف و ناهیان از منکر خواند و تصریح کرد: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بودند، جنگیدند و کشته شدند و همیشه در مقابل مکاتب انحرافی برای زنده نگه داشتن دین ایستادند، پس ضروری است که یاد تمام حماسه آفرینان را تکریم و گرامیداشت.

وی با بیان اینکه یادواره‌ها باید راه واره های شهیدان و گام گذاشتن در مسیر تعیین شده تا رسیدن به مقصد باشد، افزود: روحانی باید برای اندیشه‌ها سخن و برای احساس‌ها پیام داشته باشد.

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: خداوند خون شهدا را باطل نخواهد کرد و هر کسی بنام دین خود شهید بدهد بدون شک به نتیجه منتج خواهد شد.

ملک حسینی کلمه شهید را رمز عزت جامعه دانست و با بیان اینکه شهدا به مسؤولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: اگر به جامعه‌ای که وظیفه خدمت به آن‌ها را دارید خدمت نمی‌کنید، شرم کنید.

وی ابراز داشت: از نظام و انقلاب تان، صیانت کنید و در انتخابات پیش رو مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو و عزت ببخشید.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیای جامعه را حفظ کنید و برای آینده ایران با علم و تقوا تلاش کنید.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن مسؤولین افزود: اگر در سختی‌ها مشارکت نکنید و رنج‌ها را تحمل نکنید مقاومت نیست و این ندای مقاومت سر دادن بی فایده است.

ملک حسینی تصریح کرد: عزت برای جامعه‌ای رخ می‌دهد که مسؤولان قبل از مردم رنج‌ها را تحمل کنند نه پس از آن و یا اصلاً تحمل نکنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا