جامعه

زنان و دختران ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد هستند

افتخاری مطرح کرد؛

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از آنجایی که حدود ۶۰ درصد جامعه هدف مددجویان را زنان و دختران تشکیل می‌دهد، نظام مسائل زنان جهت شناسایی نیازهای زنان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری با هدف تشریح اقدامات در حوزه زنان و دختران تحت حمایت کمیته امداد صبح امروز با حضور لاله افتخاری، مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی برگزار شد.

افتخاری در این نشست گفت: کمیته امداد عمری به اندازه انقلاب دارد که از همان ابتدا با دستور امام خمینی با نگاه ایشان در توجه به محرومان تشکیل شد. خیرین از همان ابتدای نهضت امام در امر انقلاب مؤثر بودند.

وی افزود: نگاه بلند امام و اهتمام اسلام در دستگیری از ایتام و بیماران و محرومین موجب شد که کمیته امداد امام خمینی از همان ابتدا تشکیل شود. تنها جایی که امام موافقت کردند که نامشان بر آن ثبت شود کمیته امداد است. که بعد از ایشان ذیل مدیریت رهبر انقلاب ادامه کار داده است.

افتخاری در ادامه اظهار داشت: کمیته امداد تنها دستگاه خدمت‌رسان نیست اما ثقل کار بر دوش کمیته امداد است. همچنین وظیفه امداد است که به سایر دستگاه‌ها در راستای خدمت‌رسانی مشاوره داده و کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا تبلیغات زیادی برای فعالیت در حوزه زنان می‌شود گفت: ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان هستند و شاید هیچ جایی به اندازه کمیته امداد در حوزه زنان و دختران، زنان بی سرپرست و بدسرپرست فعال نبوده است، که این فعالیت‌ها باید اطلاع رسانی شود.

افتخاری با تاکید بر اینکه کمیته امداد در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی، مسکن، اشتغال، مشارکت‌های مردمی و فرهنگی و دیگر حوزه‌ها فعال است اظهار داشت: نگاه ویژه‌ای در حوزه مشارکت بانوان در دولت سیزدهم وجود داشت که موجب شد زنان در ساختار وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها در جایگاه مشاور بانوان قرار گیرند. اما در کمیته امداد این جایگاه از گذشته وجود داشت. که این به دلیل جامعه هدف گسترده و نگاه قرآن و دین به زن و خانواده بوده است.

در حال تکمیل…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا