جامعه

زیرساخت‌های هواشناسی در سیستان و بلوچستان ارتقا می‌یابد

رئیس سازمان هواشناسی کشور:

زابل -رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: چهار پروژه هواشناسی در شهرستان‌های استان وجود دارد که با بهره برداری از آنها تا حد قابل توجهی زیرساخت‌های فنی استان ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سحر تاج بخش در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان، در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با مخاطرات جوی متعددی درگیر است، ضرورت توجه به زیرساخت‌های هواشناسی در آن حیاتی است.
وی ادامه داد: از مخاطرات جوی این استان می‌توان به رخداد پدیده‌های خاک دار و وزش بادهای ۱۲۰ روزه، جریانات موسمی جنوبی و بارش‌های سیل آسا، چرخنده‌ای حاره ای و غیره اشاره کرد که با بهبود زیرساخت‌های هواشناسی تلاش شده تا خدمات جوی مطلوبی به هموطنان استان ارائه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، افزود: سازمان هواشناسی در دولت سیزدهم حدود شش انواع ایستگاه خودکار هواشناسی و پایش گردوغبار در استان راه اندازی کرده تا به بهبود خدمات کمک کند و این توسعه در همچنان ادامه خواهد داشت.
تاج بخش خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از هفت استان دریایی کشور است که به دلیل اتصال به آب‌های اقیانوسی و دارا بودن ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا علاوه بر ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار، دو ایستگاه جدید هواشناسی دریایی در شهرستان پسابندر و زرآباد این خطه پهناور تعریف شود تا پوشش شبکه دریایی کشور جنوب بهبود یابد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: یک ایستگاه سینوپتیک هواشناسی اصلی نیز در شهرستان دلگان در حال احداث است تا تراکم شبکه ایستگاهی از مرکز استان بهبود یابد.
تاج بخش گفت: ایستگاه در حال احداث دلگان به دلیل مجاورت با جازموریان و رونق کشاورزی در این منطقه دارای اهمیت است.
وی گفت: برای تأسیس رادار هواشناسی در جنوب استان نیز تلاش می‌شود با حفظ اولویت‌های فنی، این موضوع در دستور کار معاونت فنی و مهندسی تجهیزات سازمان قرار گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا