جامعه

ساماندهی هوشمند ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در پایتخت


مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران از ساماندهی ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در پایتخت خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مجتبی شفیعی در آیین آغاز به کار ساماندهی کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای گفت: پارک حاشیه‌ای یکی از موضوعات مهم در مدیریت ترافیک در جهت انضباط‌ بخشی است.

وی ادامه داد: پارک حاشیه‌ای از سال 53 در تهران وجود دارد و طی سال‌های گذشته تغییراتی در آن صورت گرفته است.

به گفته شفیعی در سال جاری 120 هزار فضای پارک حاشیه‌ای در تهران خواهیم داشت که خودروهایی که در این فضاها پارک کنند به صورت خودکار ثبت پلاک می‌شوند.

وی ادامه داد: اولین قرارداد برای مناطق 2، 3، 6، 7، 10، 11، 12 و 17 بوده که 63 هزار فضای پارک حاشیه‌ای را مدیریت می‌کنند و برای هر هزار پارک یک دستگاه خودرو در نظر گرفته شده و در مجموع 60 دستگاه خودرو برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: امروز 16 دستگاه خودروی پلاک‌خوان در مناطق 2، 6 و 7 آغاز به کار می‌کند و برای حدود 35 هزار فضای پارک است.

وی در خصوص مزایای طرح ساماندهی پارک هوشمند گفت: کاهش تمایل شهروندان به استفاده از خودروی شخصی بزرگ‌ترین رویکرد است و همچنین از این راه درآمدهای پایدار هم ایجاد شده که پول آن برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته می‌شود.

شفیعی به ساخت 28 پارکینگ در تهران اشاره کرد و گفت: 5 پارکینگ در حال ساخت است و 11 پارکینگ در حال انعقاد قرارداد و الباقی نیز در حال بررسی است؛ با ساخت این 28 پارکینگ ظرفیت دو برابر می‌شود.

۱۰۰ درصد اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در راستای انضباط بخشی است

در ادامه این مراسم جلال بهرامی معاون شهردار تهران گفت: طبق مطالعات جدیدی که اولین خروجی آن هفته گذشته به دست ما رسید ما وضعیت سرانه معبر، جمعیت و تعداد خودروهای تهران را با 4 پایتخت کشورهای توسعه یافته مقایسه شد و تقریبا تعداد خودروهایمان از همه کمتر و سطح معابرمان از همه پایتخت‌های مورد مقایسه بیشتر بود.

به گفته معاون شهردار،  قوی‌ترین مدل حمل و نقل عمومی کشور متعلق به شهر مشهد استو  در بهترین حالت با بیشترین مسافری که می‌توانیم با حمل و نقل عمومی جابجا کنیم حدود ۶۰ درصد است؛ اما چرا در مشهد مدل حمل و نقلی‌اش با 4 پایتخت توسعه یافته دنیا برابری می‌کند و ما همچنان در تهران ترافیک داریم؟ پاسخ یک کلمه است، انضباط ترافیکی.

وی ادامه داد:انضباط ترافیکی در معابر ما حاکم نیست و باید برای انضباط ترافیکی تهران و تردد چاره‌ای اندیشید نه اینکه هر کسی هر جایی که مایل بود، رانندگی کند.

به اعتقاد معاون شهردار تهران، ۱۰۰ درصد اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در راستای انضباط بخشی است و  بیشترین سود از انضباط شهری را شهروندان می‌برند و این به معنای ایجاد محدویت نیست بلکه تسریع در زندگی است.

ساماندهی پارک حاشیه‌ای قدم مهمی است اما قدم پایانی نیست

در ادامه مراسم جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک  گفت: مردم از نبود پارک حاشیه‌ای رنج می‌برند و  بی عدالتی و وضعیت نامطلوب پارک حاشیه‌ای هم مردم را آزار می‌دهد. ساماندهی پارک حاشیه‌ای قدم مهمی است اما قدم پایانی نیست. برای رسیدن به انضباط باید با اتکا بر دانش و دستاوردهای روز دنیا اقدام کرد تا بتوانیم شهری منظم و با آرامش برای مردم ایجاد کنیم.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا