جامعه

سامانه سرد بارشی اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اصفهان:

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه سرد بارشی از روز شنبه پنجم اسفندماه و فراگیر شدن فعالیت آن تا اواسط هفته پیش رو خبرداد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز شنبه پنجم اسفند ماه با نفوذ سامانه بارش‌زا به استان، آسمان بیشتر مناطق قسمتی تا نیمه ابری و به‌تدریج افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و به تدریج از بعدازظهر در نیمه غربی و جنوب اصفهان آغاز بارش برف و باران را انتظار داریم.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی به تدریج سایر مناطق استان را نیز فرا خواهد گرفت، اضافه کرد: اوج فعالیت این سامانه طی روز یکشنبه تا اواسط دوشنبه و به‌ویژه در نیمه غربی و شمال استان به‌صورت بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اثر فعالیت سامانه سرد بارشی، گاهی مه آلودی هوا، کولاک برف، کاهش دید به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌ای نیز انتظار می‌رود.

آقایی در خصوص وضعیت جوی ۲۴ ساعت آینده نیز گفت: طی امروز و فردا جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است و پدیده غالب وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.‌

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه افزایش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دمای صفر درجه می‌رسد.

به گفته کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، خور و بیابانک با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان خواهند بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا