جامعه

سامانه و پوستر رویداد ملی «باهم» رونمایی شد


مراسم رونمایی از سامانه و پوستر رویداد ملی تجربه نگاری و ایده کاوی حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان محروم برگزار شد.

 به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، در مراسمی با حضور مدیرعامل بنیاد علوی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، جمعی از مسئولان نهادهای حمایتی و فعالان حوزه‌ی آموزش و فرهنگ، پوستر و سامانه رویداد ملی تجربه نگاری و ایده کاوی حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان محروم رونمایی شد.

وحید خاوه ای، مدیرعامل بنیاد علوی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد ملی، اظهار کرد: این اقدام نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و هدفمندتر شدن تصمیمات کلان مدیریتی بر اساس مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف خدمات دهی به محرومین خواهد داشت.

وی افزود: معلمان و دانش آموزان و گروه‌های جهادی، با تجربه‌نگاری می توانند خدمات توانمندسازی را جهت‌دهی و اثربخش‌تر کنند.

در ادامه «عاطفه امرایی» دبیر رویداد ملی تجربه نگاری و ایده کاوی حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان محروم ، گزارشی از فعالیت دبیرخانه برای برگزاری رویداد ملی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این حوزه رویدادی به صورت محدود برگزار و تجربیات برگزیده حوزه خدمات رسانی جهادی در قالب کتابی به تالیف درآمد، افزود: براساس نظر اعضای دبیرخانه متشکل از سازمان ها و نهادهای ذیربط مقرر شد رویدادهای مشابهی امسال به صورت تخصصی و همزمان در سه محور دیگر از جمله سلامت و بهداشت در مناطق و جوامع محروم، مردمی سازی محرومیت زدایی و اقتصاد و اشتغال محرومین برگزار شود.

در ادامه این مراسم «حمیدرضا خان محمدی» دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، «علی حسین شهریور» معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی حرفه ای ،«سید وحید سعادت» معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری،حجت الاسلام «علی جعفری» معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، هر یک به تفکیک مطالبی درباره نقش تجربه نگاری در حوزه آموزش و پرورش در مناطق محروم کشور را بیان کردند.

براساس این گزارش ، ارتقای توانمندی اولیا و دانش آموزان، آسیب های روانی، اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان، توسعه فضا، تجهیزات و فناوری های آموزشی و پرورشی، استعداد یابی و نخبه پروری، نوآوری و خلاقیت، ارتقای سلامت و افزایش نشاط ، سرفصل های رویداد ملی تجربه نگاری و ایده کاوی حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان محروم را تشکیل می دهند.

یادآور می شود: دبیرخانه این رویداد در بنیاد علوی تشکیل شده و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بهزیستی، دانشگاه‌ها، بنیاد هدایت، موسسه رزمندگان اسلام، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خانه خلاق و نوآوری ستاپ، مدرسه توسعه پایدار دانشگاه شریف و دیگر سازمان‌ها از جمله وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای همکار در برگزاری هستند.

مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر این رویداد همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می شود. همچنین بنا بر پیش‌بینی دبیرخانه این رویداد فرآیند داوری و ارزیابی تجربیات و ایده های برگزیده پس از دریافت در آذر و دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا