جامعه

شالبافیان: رویکرد حمایتی اولویت ما در نمایشگاه گردشگری است


معاون گردشگری کشور گفت: کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی آسیب های زیادی وارد کرده، یکی از رویکردها توجه به اقتضائات مختلف این امر است، یعنی نمایشگاه تلاش دارد تا رویکردهای حمایتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبرگزاری فارس، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که صبح امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه را در حالی برگزار می کنیم که علی رغم توفیقاتی که در حوزه واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات حاصل از کرونا داشتیم هنوز نگرانی هایی در خصوص شیوع سویه جدید امیکرون برطرف نشده است.

وی افزود: در روزهای اخیر شیوع بیشتری را شاهد بودیم، این موضوع از ابتدای برنامه ریزی نمایشگاه مدنظر قرار گرفت، به همین جهت در تبعیت و همراهی با تصمیمات مراجع ذیربط از جمله ستاد کرونا، نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی هم در چارچوب دستورالعمل های ستاد کرونا فعالیت می کند.

شالبافیان تصریح کرد: کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی آسیب های زیادی وارد کرده، یکی از رویکردها توجه به اقتضائات مختلف این امر است، یعنی نمایشگاه تلاش دارد تا رویکردهای حمایتی داشته باشد.

معاون گردشگری تصریح کرد: ما در نمایشگاه گردشگری به دنبال این بودیم که این رویداد محل بروز برنامه ها و ملاقات ذی نفعان گردشگری باشد، بنابراین اگر در اولویت برنامه ریزی ما توسعه گردشگری مثلاً در محور غرب بوده، تلاش کردیم تا شاهد انسجام و وحدت حضور این استان ها هم باشیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امیال حضور شهرداری ها یا اتاق های بازرگانی در غرفه هر استان پیش بینی شده است.

شالبافیان بارتأکید بر اینکه یکی‌ دیگر از محورهای  نمایشگاه، تخصیص سالن مجرا برای مذاکراتی بی تو بی است، گفت: ما در نمایشگاه امسال میزبان هیات های تجاری مختلف از کشورهای همسایه همچون عمان، افغانستان، تاجیکستان، عراق و … هستیم.
انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا