جامعه

شفافیت اولویت دستگاه قضایی در استان سمنان است

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

دامغان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه شفافیت اولویت دستگاه قضایی استان است، گفت: نقد پذیری و تلاش برای رفع نواقص در زمره اقدامات جدی دادگستری استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبداللهی در سخنانی در جمع مردم دامغان همزمان با ظاهر آدینه در مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه تعداد پرونده‌های موجود در دادگستری به نسبت جمعیت و استانداردها بسیار بیشتر است، تاکید کرد: باید از خودمان سوال کنیم که چه اتفاقی در جامعه رخ داده که این میزان شکایت در مجموعه قضائی مردم از یکدیگر وجود دارد؟

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این امر می‌تواند فاصله گرفتن ما از کرامت انسانی‌مان باشد، افزود: دلیل افزایش وقوع جرم و جنایت در جامعه ما ریزش قبح اجتماعی گناه و جرم است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: جامعه‌ای به سمت فساد پیش خواهد رفت که روسری برداشتن به جای اینکه قبیح باشد، ارزش محسوب شود این در حالی است که کسی که بی حجابی را پیشه کند، آخرت خود را به نگاه شهوت انگیس دنیوی یک شهوت ران فروخته است.

عبدالهی با بیان اینکه اگر از کرامت انسانی وقتی دور شویم خیابان‌های ما به جولانگاه هایی تبدیل می‌شود که هر کس در خیابان شاهد اموری است که نباید صورت گیرد، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که مقوله حجاب و عفاف را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز باید به کرامت انسانی خودمان پایبند باشیم، افزود: حفظ کرامت انسان‌ها در محاکم قضائی یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی استان سمنان است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه ملاقات چهره به چهره برای رفع مشکلات دستگاه قضائی در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: در سال گذشته ۳۶ هزار ملاقات مردمی را در استان سمنان شاهد بودیم.

عبدالهی با بیان اینکه در سال گذشته تلاش کردیم که به سمت اصلاح شرایط پیش برویم و این رویه با شفافیت و همچنین نقد پذیری امسال هم ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: نقد پذیری و تلاش برای رفع نواقص در زمره اقدامات جدی دادگستری استان خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا