جامعه

صدور رأی قطعی در پرونده‌های حقوقی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری

پیلوا خبر داد؛

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور رأی قطعی در پرونده‌های حقوقی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پیلوا مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه همواره دعاوی متعددی له و علیه صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن به نسبت مراودات مالی و قراردادهایی که منعقد می‌کنند، مطرح می‌شود، گفت: به دلیل پیچیدگی‌های دعاوی مطرح شده و اهمیت بالای پرونده‌های مفتوح به جهت گستردگی ابعاد مالی آنها، در راستای صیانت و احیای حقوق بازنشستگان محترم، کمیته‌های متعددی برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های جاری تشکیل شده است.

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی چند ماه اخیر با همیاری وکلای فرهیخته این مجموعه، آرای مهمی در چند پرونده حقوقی که از حیث مبالغ و منابع مالی برای صندوق بازنشستگی کشوری بسیار حائز اهمیت بوده، ازجمله آرای بدوی به ارزش ۵ همت صادر شد.

وی افزود: با تلاش‌های جدی و فراوان گروه‌های تشکیل شده در اداره کل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری در ۱۲ پرونده حقوقی، آرایی حائز اهمیت به نفع (له) صندوق بازنشستگی کشوری صادر شده است.

به گفته پیلوا، این مهم در نتیجه بررسی دقیق همه اسناد و مدارک، در نظر گرفتن تمام جنبه‌های دعاوی مطرح شده، تدوین استراتژی مدون و منسجم و استفاده از حقوقدانان متخصص، پاکدست و مسلط بر موضوع به دست آمده است.

پیلوا با اشاره به مهم‌ترین آرای صادرشده به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در طی چند ماه اخیر، گفت: صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی «میم سین» به ارزش ۳۰۰ میلیون یوان چین، صدور رأی به نفع شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی «ج» به ارزش ۸۷۲ میلیون دلار از شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری که اخیراً اعلام شد و بازتاب گسترده‌ای در سطح کشور داشت، از جمله این آرای صادره بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین صدور رأی نخستین به نفع پتروشیمی «ج» در خصوص یک پروژه شهرک مسکونی واقع در عسلویه، صدور رأی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در یک شکایت کیفری و همچنین صدور رأی در ۷ پرونده مهم داوری دیگر از جمله مهم‌ترین دعاوی حقوقی بوده است که منجر به صدور رأی حقوقی، به نفع صندوق بازنشستگی کشوری شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا