جامعه

عزیمت ۴۰۰ طلبه به مناطق محروم/ از خدمات دندانپزشکی تا احداث جاده

با همکاری قرارگاه عدالت تربیتی صورت گرفت؛

مسئول قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه گفت: ۴۰۰ نفر از طلاب ایرانی و غیرایرانی برای ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و تبلیغی و آموزشی پزشکی و دندانپزشکی به منطقه بند پی شرقی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدتی است که تعدادی از روحانیون با راه اندازی قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنند تا با عزیمت به مناطق کمتر برخوردار، در عمران و آبادانی این مناطق بکوشند.

قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه در این مسیر با راهنمایی و همکاری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، اقدام به انجام خدمات عمرانی، فرهنگی و درمانی در منطقه کم برخوردار بند پی شرقی واقع در شهرستان بابل کرده است.

ابوالفضل علیخانی مسئول قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه در خصوص این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: این قرارگاه به استعداد ۴۰۰ نفر از طلاب ایرانی و غیرایرانی از ۸ استان و ۱۵ ملیت برای ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و تبلیغی و آموزشی پزشکی و دندان‌پزشکی به مدت ۷ روز در دهه سوم مردادماه به منطقه بند پی شرقی واقع در شهرستان بابل اعزام شدند که این تعداد در ۲۱ روستا به‌صورت گروه‌بندی شده مستقر شده و تعامل مستقیم با مردم را برقرار نموده‌اند.

علیخانی با بیان اینکه عمده فعالیت عمرانی در این مناطق بتن‌ریزی جاده‌های فرعی روستایی بوده‌است؛ گفت: با توجه به بارش باران در فصل پاییز و زمستان و به وجود آمدن موانع برای تردد خودرو در جاده‌های گلی راهکار برون رفت از این بحران بتن‌ریزی جاده در بخش‌هایی است که خودرو در آن متوقف می‌شد.

وی با اشاره به به اینکه مردم منطقه نیز در این پروژه‌های عمرانی نیمی از هزینه و نیمی از اجرا را برعهده گرفته‌اند؛ گفت: مابقی توسط جهادگران حوزوی پیگیری و اجرا می‌شود.

مسئول قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه در تشریح فعالیت‌های دیگر این گروه جهادی حوزوی گفت: در این قرارگاه اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مساجد، تکایا و خانه‌های ساکنین روستا و به‌خصوص مستضعفین و خانواده‌های شهدا بوده است و در این میان برنامه‌های متنوعی برای کودکان و دانش‌آموزان روستاهای تابعه بخش بندپی شرقی اجرا می‌شد که علاوه بر آموزش مباحث دینی و اخلاقی به بازی‌های مهیج و مسابقات متناسب با سنین خود و اهدای هدایا می‌انجامید؛ یکی دیگر از اقدامات گروه‌های جهادی در روستاها دیوارنویسی و شعارنویسی بر روی محوطه مدارس دانش‌آموزی این مناطق بوده‌است که به زیباسازی و روحیه‌بخشی دانش‌آموزان می‌انجامید؛ همچنین ارائه خدمات فنی و تأسیساتی توسط افراد متخصص در زمینه لوله‌کشی و امور مرتبط با برق در مدارس دانش‌آموزی و در مراکز عمومی روستا از قبیل مساجد انجام می‌گیرد.

عزیمت ۴۰۰ طلبه به <a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b7%d9%82-%d9%85%d8%ad%d8%b1%d9%88%d9%85'>مناطق محروم</a>/ از خدمات دندانپزشکی تا احداث جاده

علیخانی با بیان اینکه ۲۱ روستا برای انجام اقدامات عمرانی در نظر گرفته شده است؛ گفت: از دیگر اقدامات مهمی که در سطح ۲۱ روستای هدف گروه‌های جهادی می‌توان نام برد؛ ارائه خدمات دندان به‌صورت کامل برای اقشار ضعیف جامعه بوده است که در این میان دانش‌آموزان و خردسالان از اولویت بالایی برای ارائه خدمات برخوردار هستند. ارائه خدمات درمانی و به‌خصوص دندان‌پزشکی توسط مجمع طلاب جهادی الکفیل صورت می‌گیرد که با توجه به اولویت مددجویان کمیته امداد و سایر ساکنین روستاهای بخش بندپی شرقی خدمات مذکور ارائه می‌گردد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا