جامعه

عملیات بهداشتی درمانی هلال احمر در مکه به پایان رسید

مرعشی خبر داد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از پایان عملیات بهداشتی درمانی هلال احمر در مکه خبر داد و افزود: ارائه خدمات در مدینه تا بازگشت آخرین زائر به کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا روز ۳۱ تیرماه که عملیات پزشکی و درمانی هلال احمر در مکه به پایان رسید، ۶۸۱ هزار و ۱۱۱ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۵۰۵ هزار و ۴۴ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است.

مرعشی گفت: در این مدت ۲۵۴۱ مورد بستری، ۲۷ هزار و ۲۴۸ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و …، ۱۱۵ هزار و ۸۶۷ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: همچنین ۸۱۹۹ مورد سرم تراپی، ۶۳ مورد گچ گیری، ۶۲ هزار و ۸۴۹ مورد تزریقات و ۳۷ هزار و ۱۱۷ مورد انجام تست قند و فشار خون برای حجاج در این مدت انجام شده که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران بوده است.

مرعشی ادامه داد: ۵۵۴۰ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فقط ۳ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی در پایان گفت: عملیات بهداشتی درمانی هلال احمر در مدینه همچنان ادامه داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا