جامعه

فارس من| نابسامانی دفاتر خدمات قضائی، کلافه‌مان کرده است


سردبیر پویش فارس من گفت به‌دلیل کمبود ظرفیت دفاتر قضائی در کشور، حجم مراجعات بالا و خدمات‌رسانی نامطلوب است.

خبرگزاری فارس؛ فارس من: محسن مرادی سردبیر پویش «تکریم نادرست ارباب رجوع در دفاتر خدمات قضائی» صفحه فارس من می‌گوید: «دفاتر قضائی در کشور از کیفیت مطلوبی در ارائه خدمات برخوردار نیستند که بخشی از این مشکلات، برخورد نامناسب متصدیان با مراجعه کنندگان و مفقود شدن مدارک در شعب است.»

او که مدعی است ۵ سال برای یک پرونده در حال رفت و آمد به این دفاتر بوده، می‌گوید در تمامی این سال‌ها آسانسور آن ساختمان‌ خراب بوده و افراد سالمند با سختی مجبور به تردد تا دفتر قضائی می‌شدند.

مرادی به‌روز نبودن لیست دفاتر خدمات قضائی در سایت مربوطه را از دیگر مشکلات این مراکز می‌داند و می‌گوید: «بارها با شماره تلفن‌های شعب لیست قوه قضائیه تماس گرفته‌ام اما یا جوابگو نبوده‌اند و یا اصلا خط تلفن قطع بوده است.»

او به برخورد نامناسب برخی متصدیان این دفاتر اشاره می‌کند و آن را یک بی‌احترامی و تکریم نادرست ارباب رجوع می‌داند که «حتی اگر به‌دلیل کمبود ظرفیت دفاتر قضایی در کشور و حجم مراجعات بالا هم باشد، پذیرفته نیست.» راهکار پیشنهادی مرادی برای رفع این مشکل «نظارت صحیح و تخصیص دفاتر بیشتر در جهت انجام باکیفیت خدمات به ارباب رجوع» است.

این پویش، تا کنون به امضای بیش از ۳۰۰ نفر از مخاطبان فارس من رسیده است. یکی از حامیان مدعی شده: «یک بار نشده کار ما در استان گلستان بدون دردسر و بدون دعوا راه بیافتد.»

 

یا دیگری از ثبت نادرست اطلاعاتش می‌گوید که منجر به طولانی شدن فرایند ثبت درخواست‌ها و تحمیل هزینه اضافه می‌شود.

 

شما هم اگر با چنین مشکلی در دفاتر قضائی مواجه شده‌اید می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید. در صورتی که تعداد حمایت‌ها به ۱۰۰۰ امضا برسد، پیگیری موضوع از قوه قضائیه در دستور کار فارس من قرار خواهد گرفت.          

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا