جامعه

فرصت مطالعاتی سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی اجرا می‌شود

با هدف راه‌اندازی بانک اطلاعاتی؛

فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی با هدف راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سفالینه‌های زرین‌فام در دست اجراست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، فاطمه علی‌میرزایی مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی با اعلام این خبر گفت: طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی از سال ۱۴۰۱ به عنوان طرح پیشران در پژوهشگاه به تصویب رسیده است.

وی افزود: طرح پیشران سفالینه‌های زرین‌فام، با هدایت نگارنده و همکاری غلامرضا رحمانی عضو هیأت علمی و معاون فناوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه، با هدف راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و به‌صورت پروژه‌های مشخص و هدفمند در بخش‌های مختلف تاریخی، ریخت‌شناسی، ساختارشناسی و…. مرتبط با این آثار، طراحی و برنامه‌ریزی شده و در دست اجراست.

علی‌میرزایی تصریح کرد: این طرح به سبب گستردگی و تنوع موضوعات قابل مطالعه مرتبط و نیز وسعت و پراکندگی نمونه‌ها در داخل و خارج از کشور، نیازمند همکاری حوزه‌های تخصصی مختلف است، با این دیدگاه و در یک گام مهم، بخش‌هایی از طرح در قالب پیشنهادهای پژوهشی بمنظور گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آماده و ارائه شده است.

مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی اظهار کرد: طرح پژوهشی «گونه‌شناسی و طبقه‌بندی نقوش سفالینه‌های زرین‌فام تخت‌سلیمان» از جمله این پروژه‌هاست که با نظارت و همکاری مجریان این طرح، توسط نگار کفیلی عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ انجام شده است.

وی در پایان گفت: پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علاقه‌مند، در صورت تمایل به همکاری در پروژه «فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه‌های زرین‌فام ایرانی»، می‌توانند به‌منظور اطلاع از فرایند مشارکت در طرح، ثبت درخواست و رزومه علمی خود با شماره ۶۶۷۳۶۵۸۴-۰۲۱ پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی تماس بگیرند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا