جامعه

قرار نیست به همه کنوانسیون های جهانی بپیوندیم

وزیر کشور گفت: قرار نیست به همه کنوانسیون‌های جهانی بپیونیدم. آمریکا هم به کنوانسیون حقوق کودک، اطفال و نوجوانان که بسیاری از کشورها عضو آن هستند، نپیوسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در اختتامیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان با اشاره به لزوم فرهنگسازی و قانونگذاری در موضوع اطفال گفت: وقتی قوانین به خوبی توجه و در آن راستا توجه شود اجرای آن با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. باید از اجرای خشک قانون خودداری کرد.

وزیر کشور افزود: ما مجری قوانینی هستیم که مجلس آن را مصوب و شورای نگهبان آن را تأیید کرد است. قرار نیست به همه کنوانسیون‌های جهانی بپیونیدم. آمریکا هم به کنوانسیون حقوق کودک، اطفال و نوجوانان که بسیاری از کشورها عضو آن هستند، نپیوسته است.

وحیدی با بیان اینکه به لحاظ مبانی فکری در اسلام به خوبی طبقه سنی کودک و نوجوان تعریف شده است گفت: وقتی در مورد قوانین کودک صحبت می‌کنیم باید بدانیم در مورد مهمترین قشری صحبت می‌کنیم که باید ایران را در آینده بسازند.

وزیر کشور با اشاره به پیچیدگی کار در حوزه کودک و نوجوان گفت: در آموزش هم به آموزش دوره ابتدایی دانش آموزان بسیار توجه شده است. در اسلام هم به آموزش در سنین کودکی بسیار تاکید شده است. کار در این حوزه علاوه بر پیچیدگی، شیرینی‌هایی هم دارد. خیلی شیرین است که بتوانیم یک نوجوان را از آسیب‌های اجتماعی دور نگهداریم.

وی با بیان اینکه در برخورد با کودک و نوجوان ابزار هم در کنار روش‌ها مؤثر است گفت: در آموزش و پرورش هم شبکه شاد را دیدید که تا چه حد نوع و کیفیت فعالیت آن به لحاظ آموزشی، هنجاری و فرهنگی تأثیرگذار است.

وحیدی ادامه داد: برخی رسانه‌های غربی ما را متهم به عضو گیری سرباز کودک می‌کنند، مهم نیست که غربی‌ها چه می‌گویند؟ ما نباید تحت تأثیر سخنان غربی‌ها باشیم. اینکه حضرت امام، رهبر ما را آن طفل ۱۳ ساله شهید فهمیده می‌داند نشان از رد این قضیه است یا رسانه‌های غربی به کودک همسری اشاره می‌کنند. نباید در دام رسانه‌های غربی بیافتیم. فقه ما در این قضیه بسیار روشن است.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت مردمی فعلی نسبت به مشکلات اطفال و نوجوانان منفعلانه عمل نمی‌کند گفت: از همه شما می‌خواهیم در این موضوع در میدان عمل حاضر باشید. باید به خانواده‌ها هم در این زمینه توجه کنیم. وقتی به زنان سرپرست خانوار توجه می‌کنیم در حقیقت به کودک اهمیت می‌دهیم. این اهمیتم ا هم نه به خاطر الزامات کنوانسیون حقوق کودک که به خاطر ملاحظات دینی خود ما است.

وی با اشاره به توجه به اطفال اتباع بیگانه گفت: رهبری چند سال قبل به لزوم ثبت نام اطفال اتباع بیگانه در مدارس تاکید کردند که نشان دهنده این موضوع است که چه میزان اطفال اتباع با اهمیت است.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا