جامعه

قطار جامعه موفق و توسعه مند از مسیر علم و دانش می‌گذرد

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

رشت – مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم شناخت جایگاه واقعی معلمین، گفت: قطار جامعه موفق و توسعه مند از مسیر علم و دانش می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فائزی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت، اظهار کرد: تکریم از مقام معلم یک تکلیف الهی و توصیه شده است.

وی با بیان اینکه معلمان چراغ هدایت و روشنگری جامعه هستند، افزود: معلمان، مجاهدان فی سبیل الله هستند زیرا گاهی جهاد با مال و جان است اما گاهی جهاد با زبان و یا همان جهاد تبیین است که معلمان اکنون این وظیفه را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم شناخت جایگاه واقعی معلمین، تصریح کرد: معلمان در کنار آن وزش، تعلیم دهند ادب و احترام هستند و باید جایگاهشان حفظ و گرامی داشته شود.

فائزی، جایگاه علم و دانش را بسیار ارزشمند برشمرد و بیان کرد: قطار جامعه موفق و توسعه مند از مسیر علم و دانش می‌گذرد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و چالش‌های آموزشی در این ایام، افزود: در دو سال کرونا، عدم حضور معلم در کلاس‌ها، آسیب‌های فراوانی به حوزه آموزش وارد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه معلمان سربازان گمنام نظام اسلامی هستند، گفت: تبیین خوبی‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به فرزندان از کارهای ارزشمند معلمین و فرهنگیان است.

فائزی ادامه داد: اگر انسان سازی و تعلیم و تربیت درست و اصولی در مدارس صورت گیرد دیگر جای نگرانی در اجتماع وجود ندارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا