جامعه

لزوم ایجاد وحدت رویه برای شرکت‌ها در راستای افزایش بهره‌وری

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران مطرح کرد؛

معاون مالی شهرداری تهران بر لزوم تهیه و تدوین برنامه مسنجم با استفاده از نظرات صاحب‌نظران ذی‌حسابی برای ساماندهی و سازماندهی شرکت‌های شهرداری جهت افزایش بهره‌وری و سودآوری مطلوب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لطف‌اله فروزنده در نشست ذی‌حسابان سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری که با حضور مدیران کل این حوزه برگزار شد، از دلایل تشکیل شرکت‌های وابسته به نهادهای اقتصادی و خدماتی سخن گفت و تصریح کرد: شرکت‌های شهرداری، اجرا کننده نظرات شهردار در اداره شهر هستند و فلسفه وجودی آن‌ها ایجاد بهره‌وری و سودآوری برای مجموعه شهرداری است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: در حال حاضر سودآوری مورد انتظار از شرکت‌های شهرداری به وضعیت مطلوب نرسیده است و نیازمند بازنگری و اصلاح در ساختار شرکت‌ها، قوانین و مقررات آن‌ها، اصلاحات نیروی انسانی و بروز رسانی شرکت‌ها در مسیر هوشمندسازی هستیم که این امر باید در چارچوب یک برنامه دقیق، منسجم و منظم انجام شود و برای تهیه و تدوین این برنامه، ضروری است که کمیته‌ای با حضور مدیران کل امور مجامع و حسابرسی، امور مالی و اموال، خزانه داری و نمایندگانی از ذیحسابان باتجربه و صاحب نظر سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد و با هماهنگی یکدیگر، برنامه مذکور طراحی شود.

وی در ادامه بر لزوم ایجاد وحدت رویه در عملکرد شرکت‌ها تاکید کرد و گفت: بخشنامه‌ای را در این خصوص تنظیم و ابلاغ کرده تا از انجام اقدامات جزیره‌ای برخی از هیأت مدیره ها و مدیران عامل جلوگیری به‌عمل آید. ذی‌حسابان باید بازوی نظارتی ما در سازمان‌ها و شرکت‌ها باشند و بهترین راه حل های قانونی جهت تسهیل در امور را به مدیران عامل ارائه کنند. گزارش‌های جامع ذی‌حسابان به همراه پیشنهادات لازم با نگاه افزایش بهره وری، کمک حال مدیران خواهد بود.

فروزنده اظهار کرد: شرکت‌های شهرداری باید تمامی درآمدهای خود را به حساب خزانه واحد شهرداری واریز کنند تا علاوه بر آنکه نظارت کاملی بر آن صورت بگیرد، آمار دقیقی نیز از درآمدهای شهرداری در دست داشته باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا