جامعه

«لولیتا»نهنگ محصور در آکواریوم مرد


لولیتا، ستاره نمایش‌های دریایی که بیش از ۵۰ سال را در اسارت گذرانده بود و قرار بود به زودی آزاد شود به علت بیماری کلیوی جان سپرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «لولیتا»، نهنگ قاتل (اورکا) ستاره نمایش‌های دریایی که بیش از ۵۰ سال را در اسارت گذرانده و قرار بود به‌زودی با مخزن کوچک خود در فلوریدا خداحافظی کرده  تا باقی عمرش را در آب‌های خانه‌اش در شمال غربی اقیانوس آرام سپری کند، جان سپرد. یک گروه حمایت از حیوانات سال‌ها تلاش کرد تا این بازگشت انجام شود و در آن زمان هم اعلام شد «لولیتا»، برای آزادی کامل بسیار پیر است.

این اخباری بود که در چهار ماه گذشته برای آزادی نهنگ پخش شد اما  لولیتای ۵۷ ساله در آکواریوم دریایی میامی در فلوریدا جان سپرد. مقامات اعلام کردند : در دو روز منتهی به مرگ این نهنگ از خود ناراحتی جدی نشان داده است و سرانجام در ۵۷ سالگی به دلیل بیماری کلیوی درگذشت.

«لولیتا» که با نام توکی نیز شناخته می‌شود، یک اورکای مونث ۵۷ ساله (Orcinus orca) از آبزیان منطقه‌ای در سواحل بریتیش کلمبیا، واشنگتن و اورگان بود. این نهنگ پس از کورکی، اورکای نر ۵۸ ساله مجموعه دریایی سن‌دیه‌گو، دومین اورکا با بیشترین زمان اسارت بود.

پایان پیام/

 

 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا