جامعه

لیست ساختمان‌های ناایمن به زودی به شورا ارائه می‌شود/ماجرای قبور خانوادگی در بهشت زهرا


معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ارائه لیست ساختمان‌های ناایمن به شورای اسلامی شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین نظری در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شهرداری تهران چه زمانی لیست ساختمان‌های ناایمن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌کند، گفت: ما در حال تهیه لیست هستیم و به زودی آن را به شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد.

وظیفه افشاگری در زمینه اسامی ساختمان های ناایمن با شهرداری نیست

وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس مبنی بر اینکه کدام نهاد وظیفه انتشار اسامی ساختمان‌های ناایمن را دارد، گفت: ما به عنوان شهرداری وظیفه افشارگری در این زمینه را نداریم. با این حال لیست را به شوار ارائه می‌کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره اقدامات انجام شده در سال جاری برای  اربعین گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد زائرین و الزام خدمت رسانی در مرز و همچنین در داخل کشور عراق و شهرهای نجف و کربلا خدمات ویژه‌ای انجام شد. و همچنین مراسمی در مسیرهای منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی  هم در روز اربعین اجرا شد.

 در حادثه متروپل  نیروهای آتش نشانی حضور پیدا کردند / همفکری و هم افزایی ملی تاثیر بسیار مثبتی را رقم می زند

نظری به حضور نیروهای خدمات شهری در مواقع بحرانی به برخی از حوادث از جمله متروپل اشاره کرد و گفت: در حادثه متروپل نیز نیروهای آتش نشانی حضور پیدا کردند و با ایجاد یک همفکری و هم افزایی ملی تاثیر بسیار مثبتی را رقم زدند.

حضور نیروهای شهرداری در سیل امام زاده داوود و زلزله خوی

نظری به سیل امام زاده داوود اشاره کرد و گفت: همچنین در مهار سیل امام زاده داوود همکاران ما درخشیدند و تعداد زیادی از ماشین آلات و نیروهای انسانی ما با حضور در محدوده، خدمات خوبی را ارائه کردند. ما همچنین در زلزله شهرستان خوی هم به کمک هموطنان‌مان شتافتیم و امروز نیز پشتیبانی از مراسم راهیان نور در خرمشهر به ما سپرده که دست آقای شریفی مدیر عامل سازمان پسماند است.

وی در خصوص طرح بهاران خدمت گفت: در نخستین جلسات برنامه ریزی‌ها در دی سال جاری همچنین طرح «بهاران خدمت» را برنامه ریزی کردیم و برای لیستی از چهار بهار یعنی بهار انقلاب، میلاد حضرت قائم، بهار طبیعت و بهار قرآن برنامه ریزی کردیم که نهایتا آنها را بهار خدمت نامیدیم.

 افتتاح  دومین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند (MRF) / در حوزه زیباسازی پنج المان نصب کرده‌ایم 

وی به افتتاح  دومین مرکز مدیریت یکپارچه پسماند (MRF)  که امروز در منطقه ۱۳ انجام شد اشاره کرد و گفت: نخستین مرکز با این شیوه در کوهک به بهره برداری رسیده بود و امروز یک مرکز در شرق و یک مرکز در غرب به بهره برداری رسیده است.

معاون شهردار تهران در خصوص حوزه زیباسازی شهر گفت: در حوزه زیباسازی نیز پنج المان نصب کرده‌ایم و دو پیاده راه یکی از جنوب، در جوار حرم عبدالعظیم حسنی و یکی در شمال به عنوان پیاده راه تجریش احداث شده است.

پل‌های مکانیزه امروز همگی در سطح شهر فعال هستند/کاهش پیام ها در 137

وی به موضوع پل های مکانیزه در شهر اشاره کرد و گفت: پل‌های مکانیزه امروز همگی در سطح شهر فعال هستند و پروژه کیفیت بخشی به آنها تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته و در همین راستا پیام‌های ۱۳۷ در حوزه پل‌های مکانیزه به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گفته نظری، در حوزه فضای سبز، ۱۵۰۰ هکتار از کمربند فضای سبز شهر تهران در سال جاری انجام شده است.

معاون شهردار تهران در خصوص  بهسازی و ساماندهی بخش عروجیان در بهشت زهرا گفت: اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی در ادامه در خصوص میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت:وعده احداث ۱۰۰ بازار داده شده بود کخ توفیق لازم را نداشتیم که علت آن هم عدم تامین زمین بود.  در حال حاضر ۱۴ کلنگ زنی انجام شده و ۴۷ بازار نیز در حال احداث است.

استفاده از کارگرانی که به سن قانونی نرسیده‌اند برای خدمات شهری ممنوع است

معاون شهردار تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص بکارگیری کودکان در میان نیروهای خدمات شهری(رفت و روب) گفت: استفاده از کارگرانی که به سن قانونی نرسیده‌اند ممنوع است و این موضوع به  پیمانکاران اعلام شده که از انجام آن خودداری کنند.

نظری ادامه داد: در سال آینده این موضوع در دستور کار قرار دارد و یکی از مواردی است که در انعقاد قراردادهای جدید با پیمانکاران هم به گونه‌ای عمل می‌شود که جلوی وقوع چنین اتفاقاتی گرفته شود.

درخواست‌های مردمی برای فروش پنج قبر یا تعدادی قبر در کنار یکدیگر وجود دارد

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص ایجاد قبور خانوادگی جدید در بهشت زهراگفت: قبور خانوادگی از گذشته در بهشت زهرا وجود داشته اما جدیدا درخواست‌های مردمی برای فروش پنج قبر یا تعدادی قبر در کنار یکدیگر وجود داشته که این قبور محصور نیستند و نخواهند بود این  موضوع در هیات مدیره بهشت زهرا مطرح شده ولی هنوز به تصویب نرسیده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه  سرویس‌های بهداشتی در بهشت زهرا تخریب شده  و گفته شده قرار است برای دفن آموات از آن استفاده کنند، گفت: در سال‌های پیش محدوده‌ای به عنوان سرویس بهداشتی قرار داشته که پس از تخریب بعدها گل و گیاه در آن کاشته شده و بعدا در طراحی جدید برای توسعه بکار گرفته شده، بی تردید در هیات مدیره بهشت زهرا تصمیم گیری‌ها بسیار سخت است و باید آینده نگری نیز مد نظر قرار گیرد که این بر سختی کار می‌افزاید.اما قطعا چنین کاری صورت نگرفته است و برای ما رضایت شهروندان بسیار مهم است و ما در تصمیم گیری ها در بهشت زهرا بسیار دقت نظر داریم.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا