جامعه

مجازات بازدارنده، مطالبه مردمی است


تعداد زیادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با راه اندازی پویش های متعدد خواستار برخورد قاطع قوه قضائیه با سارقان، اختلاس گران و… شدند.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، به گفته حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه فساد محدود به فساد اقتصادی نیست، گاهی ضرر یک فساد فرهنگی و سیاسی به مراتب بیشتر است و یا یک روابط ناسالم و زدوبند سیاسی که زمینه‌ساز برخی اختلاس‌هاست، بیش از یک فساد مالی به اعتماد عمومی لطمه می‌زند.

انتشار فیلم های سرقت و زورگیری نیز می توان در همین زمره قرار داد، حتی یک مورد آن نیز در یاد اذهان عمومی باقی می ماند و آثار مخرب آن تا چندین ماه بر حس امنیت عمومی باقی ماند، همانند زورگیر اتوبان نیایش.

بر اساس ماده 592 قانون مجازات اسلامی مجازات مرتکبین ‌ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری علاوه بر ضبط مال، ناشی از ارتشاء به حبس از 6ماه تا سه سال و یا تا 74 ‌ضربه شلاق محکوم می ‌شود.  

در همین راستا نیز پویش های زیادی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است، پویشی با عنوان درخواست اشد مجازات برای سارقان و اختلاس‌گران در بخش فارس من به ثبت رسیده و در این پویش عنوان شده که «در صورت دستگیری دزدان در هر سطحی باشد بر اساس دستور صریح قرآن اشد مجازات صورت گیرد. چرا باید به اینجای قرآن که رسیدیم اطاعت خدا صورت نگیرد . قطع دست دزدان و اختلاس گران را خواستاریم.»

با توجه به این مطالبه مردمی انتظار می رود، این امر بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و با تقویت حوزه پیشگیری از وقوع جرم از هر گونه اختلاس و سرقتی جلوگیری شود تا به امنیت جامعه بیش از این لطمه وارد نشود. 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا