جامعه

مدارس شهرستان سمنان در روز سه شنبه غیر حضوری شد

به دلیل آلودگی هوا؛

سمنان- مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی ابتدایی شهرستان سمنان در روز سه شنبه ۱۴ آذرماه در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و فرآیند آموزش در بستر شاد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، استانداری سمنان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به افزایش شاخص‌های آلودگی هوا و لزوم حفظ سلامت دانش آموزان مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی ابتدایی شهرستان سمنان در روز سه شنبه ۱۴ آذرماه در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و فرآیند آموزش در بستر شاد خواهد بود.

در این اطلاعیه با تاکید بر اینکه نظارت بر فرایند تشکیل کلاس‌های مجازی و ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان بر عهده مدیران مدارس خواهد بود، بیان شده است: کودکستان‌های سمنان، در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد و آموزش‌ها در کودکستان دو (چهار الی پنج ساله‌ها و پنج تا شش ساله‌ها) به صورت مجازی صورت می‌پذیرد.

در این اطلاعیه می‌خوانیم: بر اساس ماده (۴۱) شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرایی کودکستان‌ها، آموزش‌های حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در وضعیت قرمز (آلودگی هوا) به این شرح است: ماده ۴۱- مطابق با آئین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، در وضعیت قرمز تمامی کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی) باید تعطیل شوند.

در ادامه اطلاعیه آمده است: در این شرایط به‌منظور خدمت‌رسانی به والدین شاغل به‌ویژه شاغلین حوزه‌های خدمات عمومی، کودکستان‌ها می‌توانند در صورت تقاضای ایشان و با اخذ اجازه از اداره آموزش و پرورش منطقه، صرفاً کودکان این والدین را بدون اخذ وجه اضافه پذیرش نمایند.

بر اساس این پیام، به مدیران و مسئولان مدارس سایر دوره‌های تحصیلی توصیه و تاکید می‌شود تا دانش آموزان از انجام هرگونه فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند. ضمناً مراسم صبحگاه مدرسه در محیط‌های بسته برگزار شود.

استانداری سمنان در این پیام تاکید کرده است: پیشنهاد می‌شود زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس، برگزار و از انجام فعالیت بدنی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه تحت عنوان کلاس درس تربیت بدنی، جلوگیری و فعالیت‌های مربوطه با نظارت و هدایت معلمان مربوطه در محیط‌های بسته مانند سالن‌های ورزشی و کلاس‌های درس تربیت بدنی اجرا شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا