جامعه

مرحوم شیبانی هرگز از امکانات دولتی استفاده نکرد/ مانند شیبانی شدن کار آسانی نیست


رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در پیامی درگذشت مرحوم شیبانی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در پیامی درگذشت مرحوم شیبانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

متاسفانه خبر ناگوار در گذشت استاد بسیار ارزشمند، گرانقدر، دلسوز، فرزانه، مرد علم و عمل جناب آقای دکتر عباس شیبانی عضو افتخاری فرهنگستان علوم پزشکی را مطلع شدم. این ضایعه مؤلمه را به همه اعضای محترم فرهنگستان و جامعه خدوم پزشکی صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. ایشان اسطوره تلاش و مبارزه و قهرمان ملی ، بسیجی واقعی و ولایتمدار بود و از وقتی که در مبارزه بود تا زمانی که نماینده مردم در مجلس شد و تا این روزها که سنین کهولت را سپری می‌کرد تغییری در زندگی وی ایجاد نشد. دکتر شیبانی از فعالان سیاسی مذهبی در دوران رژیم طاغوت بود که همیشه در صف اول تظاهرات بر ضد این رژیم در دانشگاه تهران حضور داشت. ایشان فعالیت سیاسی خود را از سنین نوجوانی شروع کرد و از سال ۱۳۳۲ که دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران شد ۹ بار در دوران رژیم طاغوت به دلیل مبارزات سیاسی به زندان افتاد و سال‌ها رنج زندانی بودن را در آن دوران تحمل کرد.

 ایشان در تمام دوران خدمت خود در نزد همگان زبانزد بود ویکی از محورهای گردهمایی انقلابیون و دلسوزان نظام اسلامی بود. هرگز از امکانات دولتی استفاده نکرد و در کنار مردم بود و برای خود ماشین شخصی تهیه نکرد و از وسائل عمومی برای حمل  و نقل بهره می برد.

ساده‌زیستی و صبر او  نه از روی ناچاری و ناداری بود بلکه هرچه داشت در امور خیریه صرف کرد که ساخت مجتمع یاوران مهدی(عج) در جمکران تنها یک نمونه از آن است. در روح بلند او بی نیازی به دنیا و تلاش بی وقفه و ساده زیستی و حضور در تمامی صحنه‌های خدمت  و مبارزه با بی عدالتی موج می‌زد. او با بیش از نیم قرن مبارزه و تلاش و جهاد در راه خدا  در خانه محقری اجاره‌نشین بود و تا آخرین لحظه حاضر نبود خانه خود را عوض کند.

مانند شیبانی شدن کار آسانی نیست؛ او عمرش را در راه خدا صرف کرد و قدمی جز برای رضای خدا بر نداشت که انسان به او غبطه می خورد.  ایشان عضو هیئت موسس نهضت آزادی بود و در کنار عناصر دینی و مذهبی به فعالیت در پیروزی انقلاب پرداخت؛ عضویت در شورای انقلاب اسلامی ایران، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، وزیر کشاورزی،  نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی (۵ دوره، ۱۹ سال)، رئیس دانشگاه تهران،  عضو شورای شهر تهران (۳ دوره، ۱۴ سال) از سوابق درخشان ایشان است .

وی بدون اینکه یک ریال تبلیغ کند، در ۵ دوره با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافت  و در مجلس هم در نهایت تواضع و فروتنی فعالیت می‌کرد و دلسوزی به معنای واقعی در همه زمینه‌ها و زمان ها در ایشان وجود داشت. ایشان در همایش سلامت معنوی که در سال ۹۷ توسط فرهنگستان علوم پزشکی در قم برگزار گردید به عنوان الگوی سلامت معنوی معرفی شد.

 مشیت الهی بر این قرار گرفت که رحلت ایشان را در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار دهد تا انشاالله هرچه بیشتر مشمول عنایات حضرت حق تعالی واقع شود. از دست دادن این استاد و الگوی سلامت معنوی که برای جامعه پزشکی به ویژه فرهنگستان علوم پزشکی و همچنین ملت شریف ایران ضایعه جبران ناپذیری به حساب می‌آید را به همه همکاران عزیز و به ویژه خانواده محترم و دختر گرانقدر ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند کریم برای ایشان مغفرت و علو درجات آرزو می‌کنم.

دکتر سید علیرضا مرندی

دوم دیماه ۱۴۰۱»

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا