جامعه

موج گرما تا پنج روز دیگر شمال غرب و شرق هند را در بر می گیرد

اداره هواشناسی هند روز سه شنبه اعلام کرد که موج گرمای شدید احتمالاً در پنج روز آینده شمال غرب و شرق این کشور جنوب آسیا را در بر خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هندوستان تایمز، اداره هواشناسی هند روز سه شنبه اعلام کرد که موج گرمای شدید احتمالاً در پنج روز آینده شمال غرب و شرق این کشور جنوب آسیا را در بر خواهد گرفت.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که موج گرمای شدید احتمالاً در شمال غرب و شرق هند طی پنج روز آینده خواهد بود.

طبق گزارش، ایالت‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند شامل بیهار، بنگال غربی اوتار پرادش و جارکند هستند.

اداره هواشناسی هند اعلام کرد که حداکثر دما در روز دوشنبه در محدوده ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتیگراد در بسیاری از مناطق اوتار پرادش، دهلی، در برخی از مناطق شمالی مادیا پرادش، هاریانا، بیهار و گجرات بود.

اداره هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا در این مناطق ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد بالاتر از حد نرمال است. دیروز بیشترین دمای هوا در پرایاگراج (در شرق اوتار پرادش) با ۴۵.۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.

امواج گرمای شدید و طولانی مدت در ماه‌های آوریل و می هند را درنوردیده است.

وزارت بهداشت هند در اوایل این ماه اعلام کرد که حداقل ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و نزدیک به ۲۵۰۰۰ مورد مشکوک به گرمازدگی از مارس تا می در این کشور ثبت شده است.

با این حال، رسانه‌های محلی به نقل از مقامات گزارش دادند که این ارقام ممکن است کمتر از حد واقعی باشد.

امسال دمای هوا در هند رکورد زده است. بسیاری از مناطق کشور موج گرمای بی امان را برای بیش از دو هفته تجربه کردند، به طوری که حداکثر دما به طور ناگهانی بالای ۴۵ درجه سانتیگراد و حتی در برخی مناطق به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش یافت.

اداره هواشناسی قبلاً به مردم توصیه کرده است از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنند و در مکان‌های خنک بمانند. همچنین از مردم خواسته است با نوشیدن آب کافی- حتی اگر احساس تشنگی نمی کنند– آب بدن خود را حفظ کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا