جامعه

هر انجمن اسلامی باید یک پایگاه قرآنی باشد

حجت الاسلام علی اکبری:

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: پیام دیدار رهبر انقلاب با فعالان قرآنی این است که هر انجمن اسلامی یک پایگاه قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست تبیین آیه و سوره سال ۱۴۰۲ گفت: امسال دوستان برای تکرار آیه و سوره سال تقاضا داشتند البته زحمات خوبی برای آیه پایانی سوره حج کشیده شد و کارهای خوبی شکل گرفت با این وجود به نظر می‌رسد هنوز حق مطلب ادا نشده است.

وی افزود: توقع این است امسال هم مجدد به همین آیه نورانی مراجعه کنید همچنین سوره سال یعنی سوره واقعه تکرار می‌شود که درباره آن نیز کارهای خوبی انجام شد اما هنوز در سطح تشکیلات جریان جدی برای آن شکل نگرفته است.

حجت الاسلام علی اکبری بیان کرد: در سوره واقعه مضامین عالی وجود دارد و توصیه‌های عجیبی درباره قیامت دارد همچنین بحث‌های تربیتی فوق العاده دقیق مطرح شده است به همین دلیل برای سال ۱۴۰۲ هم سوره واقعه تکرار می‌شود.

نماینده رهبر انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: خلاصه دو آیه آخر سوره مبارکه حج این است که مسیر سعادت و خوشبختی را در بستر برنامه پیش‌روی امت اسلامی قرار می‌دهد همچنین این مسیر را روشن و همواره سرشار از بشارت نشان می‌دهد و دعوت به نماز با کیفیت انجام می‌دهد، یکی از کارکردهای اصلی ماه رمضان هم کیفیت بخشی به نماز و از طریق آن کیفیت بخشی به عبادات و سایر افعال انسان است.

وی تاکید کرد که سوره واقعه زندگی را معنا می‌کند.

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با فعالان قرآنی گفت: این دیدار را مجدد مشاهده کنید و پیام آن برای ما این است که هر انجمن اسلامی یک پایگاه قرآنی باشد و در آن قرآن متفاوت خوانده شود همچنین انجمن اسلامی پرچمی است برای ترویج انس با قرآن و باید این حرکت قرآنی در مجموعه شتاب یابد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا