جامعه

هشدار درباره کلاهبرداری‌های استخدام و کاریابی‌های فضای مجازی

اسدی مطرح کرد؛

سرپرست معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان نسبت به کلاهبرداری‌های استخدام و کاریابی‌های فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهادر اسدی سرپرست معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان کردستان اظهار کرد: از آنجایی که افراد زیادی در سطح جامعه جویای شغل هستند، شیادان سایبری با سوءاستفاده از این موضوع با درج آگهی‌های استخدامی کاذب در فضای مجازی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین اقدام به کلاهبرداری از عموم مردم می‌کنند.

اسدی گفت: مجرمان اینترنتی با سو استفاده از نیاز جوانان و افراد جویای کار، با ساختن صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کاربران مجازی کرده و با ترفند فیشینگ، اقدام به کلاهبرداری از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

وی افزود: همچنین سودجویان با شیوه‌های مختلف از قبیل درخواست مبلغ برای تشکیل پرونده استخدامی و عدم عودت آن، سو استفاده از مدارک هویتی، سوءاستفاده از کارت و حساب بانکی دست به کلاهبرداری می‌زنند.

اسدی تصریح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند موضوع را جهت پیگیری از طریق سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان به آدرس Sajam.scpd.ir بخش «ثبت گزارش پیشگیری از جرایم و آسیب‌های فضای مجازی» ارسال کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا