جامعه

وقتی پروژه خاک‌کن‌ها منتقد عملیات عمرانی می‌شوند!


پایانه شرق با بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی رها شد؛ فتح زیر خاک رفت، 35 متری افتخاری افتتاح نشده، مسدود شد. بسیاری از پروژه‌ها نیمه کاره رها شد. این‌ها فقط بخشی از عملکرد اصلاح طلبان در دوره قبل مدیریت شهری بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، بسیاری از پروژه‌ها عمرانی در دوره پنجم مدیریت شهری به بهانه نبود بودجه و بدهی زیاد شهرداری متوقف شد. حتی برخی از پروژه‌ها را مدیران با خاک پرکردند تا دیگر ادامه پیدا نکند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران می‌گوید، در دوره پنجم روی پروژه فتح خاک ریختند و آن را تبدیل به فضای سبز کردند؛ ما مجبور شدیم خاک را برداریم چون پروژه مسکوت مانده بود.

زاکانی: اصلاح طلبان امید نداشتند پروژه یادگار امام ادامه یابد

وی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه چرا روی این پروژه خاک ریختند، گفت:‌ امید نداشتند دیگر پروژه یادگار امام ادامه یابد به همین دلیل روی آن خاک ریختند و مزاحمت ایجاد کردند.

 

بر اساس این گزارش، بزرگراه شهید بروجردی به طول 4.7 کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از سال 88 در منطقه 18 شهرداری تهران آغاز و در سال 92 به معاونت فنی عمران واگذار شد. این پروژه تا قبل از مدیریت فعلی شهری حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در حال حاضر به 93 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون شهردار: وقتی شهر را تحویل گرفتیم بخشی از پروژ ه ها در حال خاک خوری بود

ساخت قطعه یک بزرگراه 3.7 کیلومتر است و کار اجرایی آن رو به اتمام است و عملیات بخش‌های دیگر هم در حال اجراست. قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی از تقاطع آزادراه تهران ـ ساوه بزرگراه آزادگان آغاز و تا تقاطع بلوار الغدیر ادامه دارد.

عباس شعبانی معاون امور مناطق شهرداری تهرها و معاون سابق فنی عمران می‌گوید: زمانی که ما شهر را تحویل گرفتیم یکسری از پروژه‌های عمرانی در حال خاک‌خوری بودند ما پروژه میدان فتح را از زیر خاک بیرون آوردیم. دو پل در میدان فتح قبلا احداث شده بود که رویش مدیران گذشته خاک ریخته بودند. پل‌ها در حال احداث بود و عرشه آن بتن‌ریزی شده بود. این پل‌ها برای احداث ادامه بزرگراه یادگار امام بود. نمی‌دانم مدیران پشیمان شدند یا سیاست‌ها بر این بود که انجامش ندهند در نتیجه تصمیم گرفتند رویش خاک ریخته و آن را تبدیل به فضای سبز کنند اما برای ادامه پروژه یادگار امام نیاز داشتیم این پل‌ها را از خاک بیرون بیاوریم.

سروری: پروژه ها به دلیل رها شدگی مستهلک شد

بر اساس این گزارش، حمل و نقل عمومی در دوره  قبل مدیریت شهری رها و بسیاری از پروژه‌هانیمه‌تمام مانده بود، انبارها مترو خالی و حتی پروژه‌هایی که بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، مسکوت ماند. شهر دچار نابسامانی شد.پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: ما یک شهر خوابیده تحویل گرفتیم تجهیزات کافی در مترو نداشتیم، انبارها خالی بود و پروژه‌های عمرانی متوقف شده بود؛ پروژه‌هایی داشتیم که بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل رهاشدگی مستهلک شد.

یکی از پروژه‌هایی که در دوره مدیریت شهری قبلی رها شده بود پروژه پایانه شرق بود زمانی که قالیباف شهر را تحویل دوره پنجم مدیریت شهری داد این پروژه بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

پایانه شرق به جای پیشرفت در دوره اصلاح طلبان پسرفت کرد

سیدجعفر تشکری‌هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در خصوص این پروژه می‌گوید: با پیشرفت بالایی که پایانه شرق داشت،  از سال 96 این پایانه با امکانات محدود قابل بهره‌برداری بود. اما در دوره پنجم پروژه را تکمیل نکردند. این پروژه به دلیل رهاشدگی پسرفت داشت و کاملا مستند است نگهداری از آن صورت نگرفت و ابنیه و تأسیسات آسیب جدی دیدند لذا باید علاوه بر تعمیر تأسیسات اقدامات تکمیلی انجام شود.

معاون شهردار: با مدیرانی که ترک فعل کرده اند برخورد شود

بر اساس این گزارش، البته با تدابیر صورت گرفته در این دوره قرار است در چند ماه آینده این پروژه افتتاح و آماده بهره‌برداری شود. ترک فعل‌های زیادی در دوره قبلی مدیریت شهری صورت گرفت تا جایی که جلال بهرامی معاون شهردار تهران خواستار برخورد دستگاه‌های نظارتی با مدیرانی شد که ترک فعل انجام داده و باعث عقب‌افتادگی در شهر شدند.

با تغییر سیاست پروژه فتح را زیر خاک بردند

مهدی صداقتی یکی از مدیران معاونت فنی و عمران در خصوص کارهای عمرانی  در دوره قبل به خبرنگار فارس می‌گوید: بسیاری از پروژه‌ها خوابیده بود و ما در این دوره آنها را آغاز کردیم یکی از آن پروژه‌ها میدان فتح بود که یک حلقه واسط برای تکمیل بزرگراه شهید بروجردی بود، که مدیران با تغییر سیاست آن را با خاک پر کردند. ما همچنین پروژه 35 متری افتخاری را داشتیم که در دوره قبل شهردار وقت آن را افتتاح و یکی دو روز پس از افتتاح پروژه به دلیل اینکه  عدم هماهنگی‌های لازم  مسدود شد؛ در این دوره مدیریت شهری این پروژه راه‌اندازی و اختلافات برطرف شد.

مدیران قبلی صورت مساله بسیاری از پروژه ها را پاک کردند

محمد اقامیری عضو شورای شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: در دوره قبل مدیریت شهری صورت مساله بسیاری از پروژه ها را پاک کردند مثل بزرگراه فتح. پروژه ای که که در دوره قالیباف تکمیل شده بود اما معارض داشت قبلی ها به جای رفع مشکل کلا پروژه را زیر خاک بردند.

بر اساس این گزارش،  به گفته مدیران فنی و عمران، همچنین پروژه گیشا  در دوره قبل خیلی سریع افتتاح شد اما دسترسی ها تکمیل نبود و شهروندان دچار مشکل شدند.  در حال حاضر مدیران در حال ایجاد دسترسی‌ها هستند تا ترددها راحت‌تر انجام شود. در دوره قبل مدیران به سراغ پروژه‌ها بزرگ نرفتند و بسیاری از پروژه‌ها از جمله شهید بروجردی مسکوت ماند.

بر اساس این گزارش،  تهران به کارگاه عمرانی تبدیل شده بسیاری از پروژه‌های دوره قبل که نیمه‌تمام باقی مانده بود در این دوره در حال تکمیل است. عقب‌ماندگی‌های جدی در شهر شاهد بودیم که با اقدامات صورت گرفته قرار است مشکلات برطرف و  پروژ ه ها آماده بهره‌برداری شوند. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا